سران اتحادیه اروپا صادرات سلاح به ترکیه را در ناتو بررسی میکنند

به گزارش وبلاگ باران علم به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز جمعه در سخنانی بیان نمود که سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کردند تا مسئله صادرات تسلیحات به ترکیه در چارچوب ناتو و در هماهنگی با دولت بعدی آمریکا بررسی شود.

سران اتحادیه اروپا صادرات سلاح به ترکیه را در ناتو بررسی میکنند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صدر اعظم آلمان که پس از نشست 2 روزه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با وبلاگ باران علم سخن می گفت، در این خصوص تأکید کرد که سران این اتحادیه از مسئول سیاست خارجی خود خواسته اند تا برای اجلاس آینده، گزارشی از همکاری های میان بروکسل و آنکارا را آماده کند.

وی در ادامه اضافه کرد که لیبی و قره باغ از جمله موضوعاتی هستند که در نشست آینده سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آنها پرداخته خواهد شد.

این در حالیست که پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا سه شنبه هفته جاری در کنفرانس مطبوعاتی در ارتباط با روابط ترکیه- اتحادیه اروپا و نیز در مورد اجلاس سران اتحادیه اروپا در تاریخ 10 و 11 دسامبر سال جاری میلادی (دیروز و امروز) اعلام کرده بود: روابط بروکسل و آنکارا ابعاد مختلفی دارد و منافع ما در حرکت در مسیری مثبت برای همکاری با ترکیه است. اجلاس اتحادیه اروپا در روز اول ماه اکتبر با دستور کاری مثبت در مورد ترکیه و تاکید بر همکاری سازنده برگزار شد، اما پاسخی دریافت نکردیم. سران اتحادیه اروپا تصمیم می گیرند که کدام راه را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اتفاق نظر و با توجه به نگرش ترکیه در ماه های اخیر باید تصمیم گیری کنند. نباید فراموش کنیم که ترکیه یکی از متحدان مهم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا نیز عضو ناتو هستند. تمام اینها مد نظر قرار داده خواهد شد. سران کشورهای عضو با در نظر دریافت ماهیت پیچیده روابط با ترکیه تصمیمات مشترکی اتخاذ خواهند کرد.

این در حالیست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا کنون چند بار پیرامون اقدامات ترکیه در مدیترانه شرقی و تنش ها میان این کشور با یونان به آنکارا هشدار داده اند.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سران اتحادیه اروپا صادرات سلاح به ترکیه را در ناتو بررسی میکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران اتحادیه اروپا صادرات سلاح به ترکیه را در ناتو بررسی میکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید