سرمایه گذاری در کندوان منوط به رعایت ضوابط زیست محیطی و میراث فرهنگی است

به گزارش وبلاگ باران علم، ایلنا/ براساس خبرهای منتشر شده، سرمایه گذاری در کندوان منوط به رعایت ضوابط زیست محیطی و میراث فرهنگی است.

سرمایه گذاری در کندوان منوط به رعایت ضوابط زیست محیطی و میراث فرهنگی است بیشتر بخوانیدروستای کندوان آذربایجان شرقی؛ تنها روستای صخره ای در ایران

جلسه شورای راهبردی روستای تاریخی کندوان به ریاست جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور فرماندار شهرستان اسکو، مدیرکل میراث فرهنگی و سایر اعضای شورای راهبردی برگزار گردید.

جواد رحمتی در این جلسه با تأکید به اینکه حفاظت و نظارت مستمر بر کران های روستای تاریخی کندوان باید مهمترین اولویت در تمامی برنامه های پیشبردی این روستا باشد، ادامه داد: تمامی عملیات حفاظتی و مرمتی، پروژه های سرمایه گذاری گردشگری و تفریحی پیش بینی شده برای روستای تاریخی کندوان می بایست با مطالعه علمی و ارزیابی کامل موقعیت روستا انجام بگیرد، لذا هرگونه اقدامی که ضوابط لازم در آن رعایت نگردد، منجر به توقف خواهد شد.

رحمتی گفت: در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری روستای تاریخی کندوان، طرح های مطروحه در حوزه گردشگری ازجمله اقامتگاه های بومگردی می بایست مفهوم درستی از کاربری را داشته باشند و عناصر اصلی آنها رعایت گردد.

احمد حمزه زاده (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی) نیز در این جلسه با تأکید به اینکه شورای راهبردی مرجع اصلی تمامی تصمیمات روستای تاریخی کندوان است، گفت: تمامی درخواست های سرمایه گذاری در این روستای تاریخی طبق نظر این شورا و با رعایت تمامی ضوابط در حال پیگیری است، لذا پروژه ها و عملیاتی که منطبق با این ضوابط و در پهنای گردشگری نباشد، امکان اجرا نخواهند داشت.

حمزه زاده گفت: پیرو برگزاری این جلسه، معین شاخصه ها و درجه بندی اقامتگاه های بومگردی و آماده سازی بازارچه صنایع دستی برای برگزاری فراخوان بهره برداری مورد تصویب شورای راهبردی نهاده شد، بعلاوه آنالیز زیرساخت های گرمایشی این روستا نیز در دستور جلسه بعدی این شورا نهاده شد.

منبع: همگردی

به "سرمایه گذاری در کندوان منوط به رعایت ضوابط زیست محیطی و میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری در کندوان منوط به رعایت ضوابط زیست محیطی و میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید