شرکت هیات پارلمانی ایران در کنفرانس کاپ 26

به گزارش وبلاگ باران علم، تهران (پانا) - نشست مقدمات کاپ26 (کنفرانس تغییرات آب و هوا و اقلیمی) با حضور روسا و نمایندگان مجلس های 72 کشور در روزهای 16 و 17 مهرماه برگزار خواهد شد.

شرکت هیات پارلمانی ایران در کنفرانس کاپ 26

به گزارش روابط عمومی مجلس، هیات مجلسی جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور در نشست مقدمات کاپ26 (کنفرانس تغییرات آب و هوا و اقلیمی) وارد رم شد.

بنابراین گزارش، نشست مقدماتی کاپ 26 با حضور روسا و نمایندگان مجلس های 72 کشور و 8 سازمان بین المللی به میزبانی مجلس نمایندگان ایتالیا و با مشارکت اتحادیه بین المجالس جهانی IPU و سازمان ملل متحد در روزهای 16 و 17 مهرماه برگزار خواهد شد.

در این کنفرانس با موضوعاتی از قبیل اهداف جهانی جهت مقابله با تغییرات اقلیمی، رویکرد سبز جهت بهبود شرایط زیستی در دوران کووید-19، تأمین مالی سیاست های جهانی در حوزه تغییر اقلیم و نقش مجلس ها در دستیابی به اهداف کاپ 26 به بحث و مصاحبه خواهند پرداخت.

در نشست پایانی کنفرانس قرار است پیش نویس اولیه سند نهایی کنفرانس مجلسی سازمان ملل متحد در خصوص تغییرات اقلیم به تصویب برسد.

همچنین در جریان برگزاری این نشست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم از هیات مجلسی اعزامی به ایتالیا استقبال کرد.

بیات، سفیر ایران در رم امروز پنجشنبه طی ملاقاتی رسمی با هیات مجلسی اعزامی به رم جهت حضور در کنفرانس مجلسی سازمان ملل متحد کاپ26 با نمایندگان مجلس ملاقات و مصاحبه کرد.

در این ملاقات سفیر ایران در رم ضمن تشریح ظرفیت های موجود کشور ایتالیا در زمینه های محیط زیست و کشاورزی نوین، از اعلام آمادگی مقامات ایتالیایی جهت همکاری در عرصه های کشاورزی، محیط زیست و راه های مقابله با تغییرات اقلیمی با همتایان ایرانی خود اشاره کرد.

در ادامه سیدمهدی فرشادان عضو شورای اجرایی IPU و علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی از فعالیت های مجلس شورای اسلامی در رابطه با مقابله با تغییرات اقلیمی و رویکرد سبز در زمینه کشاورزی مدرن صحبت کردند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شرکت هیات پارلمانی ایران در کنفرانس کاپ 26" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هیات پارلمانی ایران در کنفرانس کاپ 26"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید