ضرر 25 میلیارد دلاری پنج هتل عظیم زنجیره ای دنیا

به گزارش وبلاگ باران علم، طبق داده های ارائه شده توسط StockApps.com، ارزش سرمایه بازار ترکیبی هتل ها و استراحتگاه های Wyndham، Choice Hotels International، Marriott International، گروه هتل های اینترکنتینانتال و هیلتون ورلد هولدینگ، به عنوان پنج هتل عظیم زنجیره ای در دنیا در سپتامبر به 79.2 میلیارد دلار رسید و سقوط 25.2 میلیارد دلاری را از ابتدای سال 2020 تجربه نموده است.

ضرر 25 میلیارد دلاری پنج هتل عظیم زنجیره ای دنیا

وبلاگ باران علم - شیوع ویروس کرونا همه صنعت ها را در سراسر دنیا تحت تأثیر قرار داده است، اما صنعت هتل داری درگیر بیشترین آسیب بوده است. اگرچه هتل ها، اقدامات ایمنی و بهداشتی بیشتری را به کار گرفتند و با احتیاط برای فصل تابستان بازگشایی شدند، اما بهبودی و رسیدن به سطح قبل از کرونا ممکن است سالها طول بکشد.

ماریوت اینترنشنال شاهد عظیمترین افت بازار در سال 2020 بود. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کشورها در سراسر دنیا قوانین قرنطینه را به گونه ای وضع نموده اند که منجر به لغو رزروها شد و باعث بسته شدن هتل ها بین ماه مارس و ماه مه شد. اگر چه بسیاری از آن کشورها در سه ماه گذشته محدودیت های سفر را لغو کردند، اما در دو تا سه ماهه اول سال سقوط بازار هتلداری به عظیمترین هتل های زنجیره ای در دنیا صدمات جبران ناپذیری وارد کرد.

داده های Yahoo Finance نشان داد، سقف بازار هتل های زنجیره ای ویندهام، عظیمترین هتل در دنیا از نظر تعداد هتل ها، 5.89 میلیارد دلار در ماه دسامبر بوده است. در خاتمه ماه مارس، این رقم به 2.93 میلیارد دلار کاهش یافت. اگرچه سه ماهه دوم و سوم سال 2020 بهبود یافت، ارزش کل سهام شرکت آمریکایی که صاحب 8092 هتل است، در سپتامبر بیش از 5 میلیارد دلار بود که 870 میلیون دلار از ابتدای سال تا به امروز افت نموده است.

دومین هتل عظیم زنجیره ای در سطح دنیا، هتل های بین المللی چویس، در میان بحران ویروس کرونا، 440 میلیون دلار سرمایه بازار را از دست داد. در دسامبر 2019، ارزش کل سهام این شرکت که صاحب 7118 هتل است به 5.76 میلیارد دلار می رسید. طی نه ماه گذشته، این رقم به 5.32 میلیارد دلار کاهش یافت.

با این حال، آمارها حاکی از آن است که هتل های زنجیره ای ماریوت، سومین هتل عظیم زنجیره ای با 5974 هتل در بیش از 110 کشور دنیا، شاهد بیشترین افت سرمایه بازار از ابتدای سال تا به امروز بوده است. در ماه دسامبر، ارزش سهام این شرکت مستقر در واشنگتن، 49.51 میلیارد دلار بود که در خاتمه سه ماهه دوم سال، نصف شد و به 24.25 میلیارد دلار رسید. اگرچه سقف بازار این شرکت در سپتامبر به 33.86 میلیارد دلار رسید، این رقم از ابتدای سال 2020 تا به امروز 31٪ افت را نشان می دهد.

گروه هتل های اینترکنتینانتال با 5070 هتل در نزدیک به 100 کشور دنیا به عنوان چهارمین هتل عظیم زنجیره ای در دنیا شناخته شده است. آمارها نشان می دهد سرمایه بازار این شرکت هتلداری چند ملیتی انگلیس در دسامبر 2019 به 12.3 میلیارد دلار رسیده است. پس از سقوط به 6.2 میلیارد دلار در ماه مارس، در سپتامبر به 9.7 میلیارد دلار افزایش یافت، و این یعنی 21 درصد افت در بحران ویروس کرونا.

ارزش کل سهام شرکت هیلتون، پنجمین هتل عظیم زنجیره ای در سطح دنیا، از ابتدای سال 2020 میلادی 5.66 میلیارد دلار کاهش یافته است. در دسامبر، سقف بازار گروه هتل های هیلتون که سال گذشته حدود 9.45 میلیارد دلار درآمد داشت، 30.94 دلار بود اما پس از افت شدید ناشی از کرونا، در سپتامبر به 25.28 میلیارد دلار رسید. با این وجود، این رقم از ابتدای سال تا به امروز 18 درصد کاهش نشان می دهد.

منبع : https://www.traveldailynews.com/post/worlds-five-largest-hotel-chains-lost-252bn-in-market-cap-amid-coronavirus-crisis

منبع: چمدان

به "ضرر 25 میلیارد دلاری پنج هتل عظیم زنجیره ای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 25 میلیارد دلاری پنج هتل عظیم زنجیره ای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید