مقایسه سانگ یانگ تیوولی با پژو 2008 و رنو کپچر

به گزارش وبلاگ باران علم، شاسی بلندهای مینی در طول سال های گذشته طرفداران خود را در سطح دنیا و البته در کشورمان یافته اند. در حال حاضر، خریداران در پی مدل های تازه و مجذوب کننده هستند. در این بین سانگ یانگ تیوولی را باید خودرویی جوان در نظر گرفت که به تازگی (2015) به بازار آمده است و در مقابل خود رقبای سرسخت و قدری را می بیند. در این مقاله به مقایسه سانگ یانگ تیوولی با پژو 2008 و رنو کپچر، دو رقیب سرسختش می پردازیم.

مقایسه سانگ یانگ تیوولی با پژو 2008 و رنو کپچر

مقدمه ای بر مقایسه سانگ یانگ تیوولی

برای خریداران علاقه مند به یک خودروی شاسی بلند دو ویژگی قیمت مناسب و امکانات قابل قبول به نظر کافی باشد. از طرف دیگر، سانگ یانگ تیوولی برای کسانی که دنبال یک خودرویی زیبا با طراحی خوب هستند، گزینه چشم گیری است. بعلاوه به نظر می رسد که این نوع از شاسی بلندهای سانگ یانگ طرف داران خودش را دارد و همین باعث می گردد که خرید و فروشش در آینده با ضرر و زیان زیادی همراه نباشد. با این حال، قبل از مقایسه سانگ یانگ تیوولی یا رقبایش، نگاهی به نقاط قوت و ضعف این شاسی بلند مینی می اندازیم.

مزایای سانگ یانگ تیوولی

  • طراحی زیبا و کارآمد از ویژگی های این شاسی بلند مینی محسوب می گردد. نمای خودرو از جلو زیباست و چراغ های ال ای دی جلو به شما تجربه ای لذت بخش را از رانندگی در یک خودروی مدرن می دهد. بعلاوه نمای بدنه از کنار دقیق و چشمگیر است.
  • پنجره عقب این خودرو طوری طراحی شده است که دید بسیار خوبی را برای راننده فراهم می نماید.
  • فضای داخل این خودرو ترکیبی از ارگونومی و زیبایی است. چنانچه وقتی سوار این خودرو می شوید، لذت نشستن در خودرویی زیبا را به خوبی احساس می کنید. فضای داخلی خودرو به مقدار کافی جادار است و علاوه بر سرنشین، برای وسایل اضافه احتمالی هم جا دارد.
  • فرمان این خودرو به شکل حرف D طراحی شده است که زیبا و در عین حال کاربردی و راحت است.
  • امنیت از ویژگی های شاخص این خودرو محسوب می گردد. سانگ یانگ تیوولی در مجموع 7 کیسه هوا دارد که سرنشینان جلو و پشت را در مواقع لازم حمایت می نماید. به عنوان گزینه های اضافه یا آپشن، این خودرو سامانه هشدار راه بندان و سامانه تصحیح اتوماتیک راستا هم دارد.
  • برخورداری از امکانات زیاد و آپشن های پرتعداد یکی دیگر از ویژگی های مثبت این خودرو است.
  • سانگ یانگ تیوولی به عنوان یک خودروی کراس اوور از نظر اندازه مصرف سوخت در جایگاه خوبی واقع شده است.
  • امکان انتخاب 3 نوع حالت رانندگی معمولی، آرام و اسپرت (Normal, Comfort, Sport) در تیوولی وجود دارد که انتخاب هر کدام موجب عملکرد متفاوت پیشرانه و پاسخ فرمان برقی به راننده خواهد شد.
  • جعبه دنده اتوماتیک تیوولی که ساخت شرکت معتبر AISIN ژاپن است، عملکرد بسیار نرم و سریعی را از خود به نمایش می گذارد و هماهنگی آن نیز با پیشرانه بسیار مطلوب است.
  • رانندگی با تیوولی به علت ابعاد مناسب و طراحی خوب بدنه، بسیار آسان است و بی شک مسئله ای با ابعاد آن وجود نخواهد داشت.
  • به لطف فاصله محوری مناسب، فضای زانو در ردیف عقب بسیار خوب است و از این نظر برای سرنشینان در راستاهای طولانی آزاردهنده نخواهد بود.

معایب سانگ یانگ تیوولی

  • سر و صدای داخل اتاق مسئله ای است که بیشتر صاحبان این خودرو نسبت به آن اعتراض دارند. این مشکل به خصوص در سرعت های بالا آزاردهنده تر هم می گردد و باعث ناراحتی بسیاری از صاحبان این نوع خودرو شده است.
  • اگر به شتاب بالا علاقه مندید، تیوولی گزینه خیلی خوبی محسوب نمی گردد. دو پیشرانه 1.6لیتری این خودرو توانایی لازم برای وزنش را ندارد. همین موضوع باعث می گردد تیوولی در شتاب گیری با مشکل روبرو گردد. هر چند این مشکل آن چنان جدی یا آزاردهنده نیست، در مقابل نمونه های مشابه می تواند یک اشکال به حساب بیاید.
  • جلو بندی خودرو هم از دیگر نقاط ضعف این شاسی بلند مینی محسوب می گردد. هنگام رانندگی با تیوولی محتمل است متوجه این موضوع شوید که خودرو آن چنان که باید نرم نیست و به خصوص در دست مقدارا مشکل خود را بیشتر به شما نشان می دهد.
  • صندوق عقب تیوولی حجمی برابر 423 لیتر دارد که چندان مناسب نیست. درصورت خواباندن جایگاه های ردیف عقب باز هم به مقدار یک شاسی بلند جادار نخواهد بود.
نمای داخلی سانگ یانگ تیوولی

برای مقایسه سانگ یانگ تیوولی با خودروهای هم سطح، می توان هوشمندانه تر عمل کرد. در اینجا تیوولی را با دو خودروی هم رده اش، یعنی پژو 2008 و رنو کپچر مقایسه می کنیم تا کسانی که به این خودرو یا خودروهای شاسی بلند مینی علاقه مندند، بتوانند راحت تر انتخاب نمایند.

مقایسه سانگ یانگ تیوولی با پژو 2008

پژو 2008 را باید یکی از جدی ترین رقبای سانگ یانگ تیوولی دانست. پژو 2008 ازنظر ظاهری خودروی زیبایی است و طراحی خوبی دارد. فرم چراغ، خطوط و برجستگی های بدنه و استفاده از قطعات کرومی ازجمله نکاتی هستند که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. در نقطه مقابل، تیوولی پیروز ترین محصول سانگ یانگ در بازار ایران است. این خودرو بخش زیادی از این پیروزیت را مدیون چهره متفاوتش است.

در طراحی این خودرو استفاده از خطوط سیال و حجم دهی بدنه به درستی انجام شده است. فرم زیبای چراغ ها، ستون های ایستاده و ظاهر مکعبی شکل بدنه خودرو از مواردی هستند که موجب شده اند تیوولی خودرویی زیبا و خاص به چشم بیاید. کابین پژو 2008 از طراحی بسیار زیبا و مدرنی برخوردار است و بعلاوه از ارگونومی بسیار خوبی نیز بهره می برد. متریال استفاده شده در کابین پژو 2008 کیفیت خوبی دارد و درمجموع فضای جادار و دل نشینی را برای سرنشینان فراهم نموده است. سانگ یانگ تیوولی نیز از کابینی ارگونومیک و بسیار زیبا برخوردار است و به جرئت می توان گفت کابین این خودرو از نقاط قوت آنها محسوب می گردد.

مقایسه سانگ یانگ تیوولی از نظر کیفیت متریال و فضاسازی کابین، تیوولی نیز همچون رقیب خود شرایط مناسب دارد. در بحث آپشن ها، امکانات رفاهی و ایمنی نیز تیوولی خودروی مجهزی است و از امکانات بسیاری بهره می برد؛ اگرچه پژو 2008 نیز از این نظر شرایط خوبی دارد. پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی را از بسیاری جهات می توان برابر دانست؛ زیرا هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و رقابت میان آنها بسیار نزدیک خواهد بود.

پژو 2008 نیروی خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6لیتری می گیرد که به سیستم توربوشارژ مجهز است و می تواند 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. در حالی که سانگ یانگ تیوولی به یک پیشرانه 1.6لیتری تنفس طبیعی مجهز است که 124 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور را فراوری می نماید. بنابراین کاملاً تعیین است که این خودرو نمی تواند شتاب و چالاکی پژو 2008 را به راننده خود تقدیم کند.

هر دو خودرو برای انتقال نیرو به چرخ ها نیز از یک گیربکس 6سرعته بهره می برند. پژو 2008 از نظر شتاب و مصرف سوخت عملکرد بسیار بهتری نسبت به تیوولی دارد و بی شک در بخش فنی خودروی بهتری است و از قابلیت های حرکتی بهتری برخوردار است.

در خاتمه باید گفت که هر دو خودرو از مجذوب کنندهیت های به خصوصی برخوردارند که موجب می گردد انتخاب میان آنها کار چندان آسانی نباشد. در این میان، نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، این است که فروش خوب سانگ یانگ تیوولی و فراوانی بیشتر آن در خیابان ها نشان می دهد که تا چه حد از این خودرو استقبال زیادی به عمل آمده است. بنابراین تیوولی را می توان تا حدودی گزینه مطمئن تری در مقایسه با پژو 2008 دانست.

پیشنهاد می کنیم مطلب مقایسه پژو 2008 با رنو کپچر، نیسان جوک را هم در وبلاگ وبلاگ باران علم بخوانید.

نمای پشتی سانگ یانگ تیوولی

مقایسه سانگ یانگ تیوولی با رنو کپچر

رنو کپچر یکی دیگر از رقبای سانگ یانگ تیوولی است. کپچر به محض ورود به بازار ایران به علت شکل خاص بدنه، ظاهر اسپرت و جوان پسندش به سرعت نگاه ها را سمت خود جلب کرد. فرم مجذوب کننده بدنه به همراه ترکیب زیبای چراغ ها و جلوپنجره از مجذوب کنندهیت های بصری کپچر است. درون کابین نیز این فرم خاص طراحی حفظ شده است و داشبورد و ادوات آن فرم جالبی دارد و حس و حال اسپرت بودن را منتقل می نمایند.

سانگ یانگ تیوولی خطوط زاویه دار و نوع طراحی و ترکیب باقی بخش های جلویی خودرو، ظاهر آن را خشن تر و جدی تر از کپچر ساخته است. علاوه بر این تیوولی از طراحی بسیار خوبی در کابین برخوردار است و تاحدودی می توان گفت در این زمینه برتر از کپچر ظاهر شده است؛ به خصوص اینکه فضای بیشتری را نیز در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

کیفیت متریال داخل کابین هر دو خودرو نیز در حد انتظار است و باتوجه به قیمت مناسب است. امکانات هر دو خودرو نیز چه در بخش رفاهی و چه در بخش ایمنی، بسیار خوب است. رنو کپچر به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.2لیتری توربو مجهز است که 120 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور را فراوری می نماید. در حالی که پیشرانه 1.6لیتری تنفس طبیعی سانگ یانگ تیوولی قادر به فراوری 124 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

از نظر شتاب و چالاکی در مقایسه سانگ یانگ تیوولی رنو کپچر رجحان دارد. ازنظر اندازه مصرف سوخت نیز با 5.5 لیتر در سیکل ترکیبی خودروی کم مصرف تری است. رنو کپچر برای انتقال نیرو از یک گیربکس 6سرعته 2 کلاچه پیشرفته استفاده می نماید که عملکردی سریع، نرم و بادقت در تعویض دنده ها دارد و هماهنگی آن نیز با پیشرانه خودرو قابل قبول است. سانگ یانگ تیوولی نیز از یک گیربکس 6سرعته ساخت AISIN ژاپن بهره می برد که نقطه قوت این خودرو در بخش فنی محسوب می گردد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه رنو کپچر با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

هر دو خودرو از نظر کیفیت سواری شرایط مناسبی دارند و بدون شک لذت زیادی را از رانندگی با آنها تجربه خواهید کرد. درنهایت، انتخاب از میان این دو خودرو به سلیقه، سطح انتظارات و نوع کاربری شما از خودرو بستگی خواهد داشت. هرچند تیوولی را می توان خودرویی با ارزش خرید بهتر ارزیابی کرد.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی دربارهٔ مقایسه سانگ یانگ تیوولی در اختیار شما قرار داده باشد. شما می توانید با ورود به سایت وبلاگ باران علم آخرین آگهی های خرید و فروش سانگ یانگ تیوولی را مشاهده کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه سانگ یانگ تیوولی با پژو 2008 و رنو کپچر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سانگ یانگ تیوولی با پژو 2008 و رنو کپچر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید