مواد مغذی دانه های شکری

به گزارش وبلاگ باران علم، دانه های شکری بسیار آسان تهیه می شوند و یک صبحانه جالب از غلات برای بچه ها هستند. اگر شما پدر و مادر آگاهی هستید، درمورد این ماده غذایی و مواد مغذی آن بیشتر تحقیق کنید و دریابید که این ماده غذایی چرا گزینه خوب، سالم و مغذی است.

مواد مغذی دانه های شکری

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

دانه های شکری بسیار آسان تهیه می شوند و یک صبحانه جالب از غلات برای بچه ها هستند. اگر شما پدر و مادر مطلعی هستید، درمورد این ماده غذایی و مواد مغذی آن بیشتر تحقیق کنید و دریابید که این ماده غذایی چرا گزینه خوب، سالم و مغذی است.

در بازگشت به نیمه دوم 1940، بازار حبوبات، با توجه به نفوذ و ترویج تخم مرغ، سیب زمینی و بیکن به نظر پزشکان و متخصصین تغذیه به اسم گزینه سالم و سودمند برای صبحانه افت پیدا نموده بود. پس از آن شرکت کلاگ محصول دانه-های شکری (غلات بو داده که بر روی آنها شکر پاشیده شده) را در سال 1952 وارد بازار کرد. این استراتژی نو برای هدف قرار دادن و تطمیع بچه ها بوده، تا آنها را به امتحان این تنوع نو در صرف ذرت بو داده، پوشش داده شده با شکر، وادارد. بقیه داستان، البته در تاریخ موجود است. امروزه مارک های بی شماری برای فروش این محصول وجود دارد، مانند Malt-O-Meal وPublix. اما، در تغذیه دنیا هوشیار امروز، مهم است که از مواد مغذی موجود در یک محصول، حتی اگر آن را به اسم یک گزینه صبحانه بسیار سالم برای بزرگ سالان و بچه ها تبلیغ نمایند، مطلع باشیم. این مطلعی می تواند به مشخص یک برنامه رژیم غذایی قطعی برای بقیه روز و هم چنین تعداد دفعاتی که یک فرد می تواند از این غذای لذیذ تغذیه کند، یاری نماید.

هر چند خوردن صبحانه مهم ترین بخش برنامه غذایی انسان است، اما امروزه به علت کم بود وقت و عجله افراد برای خروج از منزل در هنگام صبح، بسیاری از مردم پیروز به خوردن کامل آن نمی شوند، بنا بر این فراوری نمایندگان غلات صبحانه ای کوشش می نمایند محصولاتی مغذی و خوش مزه و با قیمتی مناسب فراوری نمایند. گندم، ذرت، برنج، جو دو سر و جو دانه های اصلی مورد استفاده در غلات صبحانه هستند. بافت و طعم خوب از مهم ترین خصوصیات این محصولات است.

مطلعی از مواد مغذی این محصول

اطلاعات زیر بر اساس یک سهم غذایی 31 گرمی است. به خاطر داشته باشید که این اطلاعات ممکن است از یک شرکت به شرکت دیگر تا حدودی متفاوت باشد. اما این میزان تفاوت خیلی مهم نیست.

چربی ها: دانه های شکری هیچ چربی ندارند. بنا بر این، کالری حاصل از چربی آنها صفر است. اگر چه عدم وجود چربی اشباع و ترانس مضر، علتی خوب است، اما آنها فاقد چربی های واحد و چندگانه اشباع نشده ضروری هستند که بدن به آنها احتیاج دارد.

پروتئین ها: پروتئین ها مواد مغذی بزرگی هستند که بدن قادر به ذخیره آن ها نیست، اما به طور مداوم برای انجام فعالیت های گوناگون به آن احتیاج دارد. بنا بر این، مصرف پروتئین غنی در غذا برای هر فرد در هر روز برای حفظ میزان پروتئین در بدن ضروری است. سه چهارم فنجان دانه های شکری می تواند حدود یک گرم از پروتئین ها را برای شما تأمین نماید.

کربو هیدرات ها: 1 وعده از این غذا می تواند حدود 9 درصد از ارزش روزانه (DV) کربو هیدرات را برای شما فراهم نماید، البته با توجه به این مورد که در 31 گرم دانه های شکری حدود 28 گرم کربو هیدرات وجود دارد. غیر از آن 13 گرم قند برای انرژی و 1 گرم فیبر در رژیم غذایی برای تأمین فیبر بدن و فرایند متابولیک بدن است. کار شناسان تغذیه، استفاده از غلات سبوس دار را به علت فیبر موجود در آنها و جلو گیری از سرطان، بیماری های قلبی و دیابت توصیه می نمایند. مطالعات علمی نشان داده است که فیبرهای محلول و غیر محلول جزو ضروریات رژیم غذایی انسان هستند. فیبر محلول می تواند کلسترول خون را کاهش دهد و فیبر نا محلول در جلو گیری از یبوست، سرطان روده و دیابت مؤثر است. بیشتر غلات سبوس دار حاوی حداقل 4 گرم فیبر در دانه های خود هستند که از حدود 2 درصد (در ذرت) تا 11 درصد (در گندم) متغیر است.

بنا بر این، این غذا در 31 گرم 120 کالری انرژی دارد، که از این میزان، تنها 3٪ از کالری به خاطر پروتئین ها و بقیه به خاطر کربو هیدرات ها است.

سایر اطلاعات تغذیه ای

1 وعده این غذا تا 200 میلی گرم سدیم دارد که حدود 8 درصد DV است.

این غذا هیچ کلسترولی ندارد و هم چنین کلسیم هم ندارد.

این غذا یکی از غنی ترین منابع ویتامین A و C می باشد و در یک وعده دارای 15 در صد ویتامین A و 25 در صد ویتامین C است.

این غذا حاوی مقادیر بالایی از انواع ویتامین B، مانند پانتوتنیک اسید (1٪)، ریبو فلاوین (27٪)، تیامین (25٪)، نیاسین (25٪)، ویتامین B6 (25٪) و B12 (25٪) مطابق میزان مورد احتیاج DV ذکر شده در براکت می باشند.

این غذا بسیار غنی از آهن بوده و می تواند 25٪ از احتیاج DV از این ماده معدنی را تأمین نماید.

یک واحد مصرفی دانه های شکری از میزان ای که در بالا ذکر شد هم چنین دارای 1 درصد پتاسیم، فسفر، مهمیم و مس است.

آنها هم چنین غلات و حبوبات با قند پایین می باشند، به طوری که فقط 13 گرم قند در یک وعده آن وجود دارد.

غلات صبحانه انتخاب بسیار خوبی برای صبحانه هستند چرا که ساده بوده و احتیاجات مواد غذایی ضروری را در بچه ها به خصوص در بچه های که در خانواده های کم در آمد به سر می برند تأمین می نماید. هم چنین از آن جا که کورن فلکس ها معمولاً با ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی غنی سازی شده اند و همراه شیر مصرف می شوند منبع خوبی از کلسیم، پتاسیم و ویتامین D را فراهم می نمایند.

واضح است که این حقایق نشان می دهد که این غلات دارای چه مواد مغذی بوده و هم چنین هیچ عوارض جانبی برای سلامت شما ندارند. آنها قطعاً در فهرست غلاتی که برای شما خوب است، قرار می گیرند.

منبع: راسخون

به "مواد مغذی دانه های شکری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد مغذی دانه های شکری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید