نمایشگر همواره روشن آیفون 14 پرو با یاری اپل واچ خاموش می گردد

به گزارش وبلاگ باران علم، اگرچه سال هاست گوشی های اندرویدی قابلیت نمایشگر همواره روشن را در خود دارند اما هنوز از قابلیتی بسیار کاربردی که در نمایشگر همواره روشن آیفون 14 پرو و پرو مکس اپل وجود دارد بهره نمی برند.

نمایشگر همواره روشن آیفون 14 پرو با یاری اپل واچ خاموش می گردد

اپل معمولا در اضافه کردن قابلیت های تازه به گوشی های خود کمی دیرتر از شرکت های اندوریدی اقدام می نماید اما زمانی که این کار را انجام می دهد، سعی می نماید به برترین شکل ممکن آن را انجام دهد که گاهی اوقات حتی از آنچه که پیش تر در اندروید در دسترس بوده هم بهتر از آب در می آید. مصداق شاخص چنین قابلیتی، نمایشگر همواره روشن است. قابلیتی که تا به امروز در هیچ یک از آیفون ها در دسترس نبوده و حتی حالا هم که به سری آیفون 14 اضافه شده، فقط برای دو مدل پرو و پرو مکس در دسترس قرار گرفته است.

اما چه چیزی باعث شده تا نمایشگر همواره روشن در آیفون 14 پرو و پرو مکس بهتر از نمونه موجود در گوشی های اندرویدی باشد؟ وقتی که اپل در رویداد Far Out سال جاری خود از گوشی های آیفون 14 رونمایی کرد، ندیدیم وقتی به قابلیت نمایشگر همواره روشن رسید حرف خاصی از قابلیتی مجذوب نماینده به میان بیاید. اما در واقع اپل نه در آن رویداد بلکه در هیچ جای دیگری اشاره ای به آن ننموده است. این شرکت آمریکایی قابلیتی را به گوشی هایش اضافه نموده تا وقتی که کاربر نمایشگر همواره روشن را فعال می نماید، باتری گوشی در کمترین حالت ممکن استفاده گردد؛ به این صورت که وقتی او از اتاق خارج گردد، نمایشگر همواره روشن هم غیرفعال می گردد.

همانطور که می دانید، فلسفه وجود نمایشگر همواره روشن این است که کاربر بدون احتیاج به روشن کردن گوشی بتواند تاریخ، ساعت، اندازه شارژ و یک سری موارد دیگر را مشاهده کند. اما وقتی همواره فعال باشد، قطعا تا حدودی شارژ باتری را هم مصرف می نماید. شرکت های اندرویدی امکان زمان بندی این قابلیت را به گوشی های خود افزوده اند تا گوشی از یک ساعت خاص آن را فعال و از ساعتی دیگر غیرفعال کند. اما روش اپل برای ذخیره انرژی فرق دارد.

به گزارش یکی از کاربران یوتیوب به نام Felixba، ظاهرا وقتی کاربران نمایشگر همواره روشن را در آیفون 14 پرو یا پرو مکس فعال و اپل واچ خود را هم با این گوشی ها جفت می نمایند و از اتاق بیرون می روند، گوشی به صورت اتوماتیک نمایشگر همواره روشن را غیرفعال می نماید تا مصرف باتری به حداقل برسد.

اینطور که به نظر می رسد، گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس می توانند با استفاده از داده های مجاورت که از ساعت دریافت می نمایند، متوجه شوند که کاربر چقدر از آن ها فاصله دارد. اگر کاربر به یک فاصله خاصی از گوشی برسد، در حالی که اپل واچ را هم روی دستان خود دارد، نمایشگر خاموش می گردد. این قابلیت در واقع باعث می گردد در مصرف انرژی به شکل قابل توجهی صرفه جویی گردد و در عین حال، کاربر هر زمان که بخواهد بتواند از نمایشگر همواره روشن هم استفاده کند. حال جالب اینجاست که چرا اپل در طول رویداد خود اصلا به این قابلیت اشاره ای هم ننموده است.

علاوه بر این قابلیت تازه، اپل در آیفون 14 پرو و پرو مکس از نمایشگری استفاده نموده که اگرچه 120 هرتزی است اما در شرایطی که محتوای ثابت به نمایش در می آید، این اندازه را به 1 هرتز کاهش می دهد که این قابلیت هم در صرفه جویی در مصرف انرژی تأثیر بسزایی دارد.

این قابلیت تازه نمایشگر همواره روشن در کنار جزیره پویا (متحرک بودن حفره روی نمایشگر) از جمله قابلیت های خوب آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس هستند که برای گوشی های اندرویدی می توانند مفید باشند. انتظار می رود گوگل با مشاهده آنچه که در رویداد 4 روز قبل رونمایی شده، بتواند آپدیت های بعدی خود را با قابلیت های بیشتر و مجذوب نماینده تری راهی گوشی های اندرویدی کند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "نمایشگر همواره روشن آیفون 14 پرو با یاری اپل واچ خاموش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر همواره روشن آیفون 14 پرو با یاری اپل واچ خاموش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید