همسر جان مک آفی آمریکا را مقصر مرگ شوهرش خواند

به گزارش وبلاگ باران علم، همسر جان مک آفی، چهره متنفذ نرم افزاری آمریکا مقامات آمریکایی را بابت مرگ همسرش در یک زندان اسپانیایی ملامت کرد.

همسر جان مک آفی آمریکا را مقصر مرگ شوهرش خواند

به گزارش وبلاگ باران علم، جنیس مک آفی خواهان تحقیقات درباره شرایط وقوع مرگ جان مک آفی 75 ساله در سلول زندانی شد که در آنجا منتظر استرداد به آمریکا بود. مقامات اسپانیایی اعلام نموده اند وی روز چهارشنبه خود را در سلولش حلق آویز زد.

همسر جان مک آفی در بیرون زندان براینز 2 که همسرش از اکتبر در آنجا در بازداشت بود، اظهار کرد: آخرین بار چند ساعت پیش از این که جسد بی جان همسرش پیدا گردد، با وی صحبت نموده بود. وی گفت: آخرین کلماتش به من این بود که دوستت دارم و بعدازظهر تماس می گیرم. اینها کلمات کسی که می خواهد خودکشی کند، نیست. من مقامات آمریکایی را مسئول این تراژدی می دانم. به دلیل اتهاماتی که با انگیزه سیاسی علیه وی مطرح شد، همسرم اکنون مرده است.

جنیس مک آفی اضافه نمود: همسرم قصد داشت برای حکم دادگاه عالی اسپانیا که ساعاتی پیش از مرگش اعلام شده و با استردادش به آمریکا به اتهام فرار مالیاتی موافقت شده بود، درخواست تجدیدنظر کند.

سخنگوی سفارت آمریکا در اسپانیا اظهار کرد: ما از نزدیک تحقیقات مقامات محلی درباره دلیل مرگ جان مک آفی را دنبال می کنیم و آماده فراهم کردن مساعدت لازم برای خانواده وی هستیم. ما بنا بر احترام به این خانواده در شرایط دشواری که سپری می نماید، اظهارنظر بیشتری نمی کنیم.

جان مک آفی متولد انگلیس بود و نخستین نرم افزار آنتی ویروس تجاری دنیا را در سال 1987 عرضه کرد. وی سوم اکتبر سال 2020 هنگامی که قصد داشت با یک گذرنامه بریتانیایی در فرودگاه بارسلونا سوار هواپیما به مقصد استانبول گردد، به وسیله پلیس اسپانیا دستگیر شده بود. مک آفی سالها در فرار از دست مقامات آمریکایی زندگی نموده بود که بخشی از آن روی کشتی تفریحی بزرگش بود. وی در تنسی به اتهام فرار مالیاتی مجرم شناخته شده بود و در پرونده ای در نیویورک به کلاهبرداری رمزارز متهم شده بود.

همسر جان مک آفی شوهرش را مبارزی خواند که امیدوار بود اوضاع درست گردد. وی گفت: تصور نمی کنم شوهرم چنین کاری نموده باشد.

خاویر ویالبا، وکیل مک آفی گفت: خانواده وی منتظر نتایج کالبدشکافی رسمی است اما وی برای یک کالبدشکافی دوم و مستقل که خواسته خانواده مک آفی است، درخواست خواهد نمود و هنگامی که تحقیقات درباره مرگ وی به نتیجه برسد می توانند به اقدام حقوقی دست بزنند.

یک منبع مطلع گفت: مک آفی یک همسلولی داشت اما در زمان مرگ تنها بود. دپارتمان دادگستری کاتالونیا تحقیقات داخلی را درباره مرگ جان مک آفی گگردده است.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ خودکشی در زندانهای اسپانیا در گزارش سال 2020 شورای اروپا بسیار بالا شناخته شده و بیش از 25 درصد بالاتر از مبه وسیله اروپایی بوده است. در سال 2019 حدود 8.4 مورد خودکشی به ازای هر 10 هزار زندانی در اسپانیا وجود داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همسر جان مک آفی آمریکا را مقصر مرگ شوهرش خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسر جان مک آفی آمریکا را مقصر مرگ شوهرش خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید