کاهش احتمال مرگ زودهنگام با پیاده روی تند روزانه

به گزارش وبلاگ باران علم، محققان دریافتند که 75 دقیقه در هفته (11 دقیقه در روز) فعالیت بدنی با شدت میانه برای کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی، سکته و سرطان در فرد کافی است.

کاهش احتمال مرگ زودهنگام با پیاده روی تند روزانه

محققین تخمین زدند که در صورت انجام این اندازه ورزش که نصف اندازه توصیه شده در دستورالعمل های ایالات متحده و بریتانیا است، از هر 10 مرگ زودرس 1 مورد قابل پیشگیری می گردد.

دکتر سورن بریج، یکی از محققین از شورای تحقیقات پزشکی دانشگاه، می گوید: انجام بعضی فعالیت های بدنی بهتر از انجام ندادن هیچ کدام است. این هم یک موقعیت آغاز خوب است. اگر متوجه شدید که 75 دقیقه در هفته قابل کنترل است، می توانید آن را به تدریج به اندازه کامل توصیه شده افزایش دهید.

بیماری های قلبی عروقی (بیماری قلبی و سکته مغزی) عامل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا و عامل نزدیک به 18 میلیون مرگ در سال 2019 بودند. سرطان ها مسئول 9.6 میلیون مرگ در سال 2017 بودند.

برای آنالیز اینکه چقدر ورزش می تواند در این اعداد تأثیر بگذارد، محققان داده های 94 مطالعه بزرگ را که بیش از 30 میلیون نفر در آن شرکت داشتند، گردآوری و تجزیه و تحلیل کردند.

یافته ها نشان داد که از هر 3 نفر، 2 نفر به مدت 150 دقیقه در هفته ورزش با شدت میانه انجام نمی دهند و از هر 10 نفر کمتر از 1 نفر بیش از 300 دقیقه فعالیت در هفته داشتند.

به طور کلی، محققان به این نتیجه رسیدند که انجام بیش از 150 دقیقه ورزش در هفته فواید حاشیه ای را از نظر کاهش خطر بیماری یا مرگ به همراه دارد.

این تیم گزارش داد، اما حتی نیمی از این اندازه هم با مزایای قابل توجهی همراه بود.

به عنوان مثال، 75 دقیقه ورزش با شدت میانه در هفته، خطر مرگ زودهنگام را تا 23 درصد کاهش داد. بعلاوه برای کاهش خطر بیماری قلبی و سکته تا 17 درصد و سرطان تا 7 درصد کافی بود.

برای بعضی از سرطان های خاص، کاهش خطر حتی بیشتر بود. انجام این اندازه ورزش خطر ابتلاء به سرطان های سر و گردن، لوسمی میلوئیدی، میلوما و سرطان های کاردیای معده را بین 14 تا 26 درصد کاهش می دهد.

محققان محاسبه کردند که اگر افراد 150 دقیقه ورزش توصیه شده در هفته را انجام دهند، از حدود 16 درصد از مرگ های زودهنگام پیشگیری می گردد. بعلاوه از 11 درصد موارد بیماری های قلبی عروقی و 5 درصد موارد سرطان پیشگیری می گردد.

اما اگر افراد حداقل 75 دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت میانه داشته باشند، از حدود 10 درصد از مرگ های زودهنگام پیشگیری می گردد؛ و از 5 درصد موارد بیماری های قلبی عروقی و 3 درصد موارد سرطان پیشگیری می گردد.

به علاوه، محققان خاطرنشان کردند، در ورزش با شدت میانه، ضربان قلب شما افزایش یافته و باعث می گردد سریع تر نفس بکشید، اما همچنان می توانید در طول فعالیت صحبت کنید.

نمونه های دیگر عبارتند از پایکوبی، دوچرخه سواری، بازی تنیس و پیاده روی.

منبع: فرارو

به "کاهش احتمال مرگ زودهنگام با پیاده روی تند روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش احتمال مرگ زودهنگام با پیاده روی تند روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید