کتاب پژوهشی موزیسین اهوازی راهی کتابفروشی ها شد

به گزارش وبلاگ باران علم، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، کتاب گیتار کلاسیک، اهواز، در گذر زمان به وسیله انتشارات راز نهان در 80 صفحه و با تیراژ 1000 نسخه به چاپ رسیده است.

کتاب پژوهشی موزیسین اهوازی راهی کتابفروشی ها شد

در کتاب گیتار کلاسیک، اهواز، در گذر زمان بیش از 20 سال فعالیت موسیقایی در زمینه اجرا، آموزش موسیقی و مدیریت فرهنگی - هنری فریدون وزیری، مدیر و مدرس آکادمی موسیقی چهار فصل با برداشتی از انتها نامه مقطع کارشناسی ارشد وی در مورد شرایط موسیقی کلاسیک، به طور خاص گیتار کلاسیک در دهه 1385 الی 1395 در شهر اهواز گنجانده شده است.

این کتاب از منظر جامعه شناسی هنر و زیبایی شناسی ساز گیتار، با جمع آوری اطلاعات و پیشینه موضوع تحقیق به شیوه کتابخانه ای و هم با تهیه و توزیع پرسشنامه، به صورت میدانی به وسیله هنرجویان و هنرآموزان فعال گیتار کلاسیک در آکادمی های شهر اهواز، در پی این موضوع است که علل توسعه و گرایش به موسیقی به طور خاص گیتار کلاسیک چه بوده است؟ و چه عوامل فرهنگی، اجتماعی، مالی، سیاسی و زیبایی شناسی هنری از علل این توسعه و گرایش اند؟ و تا چه میزان؟

از ویژگی های این کتاب می توان به معین بودن محدوده جغرافیایی پژوهش (شهر اهواز)، بازه زمانی (1395-1385) معین و تمرکز روی یک ساز به شکل تخصصی (گیتار کلاسیک) اشاره نمود که نتایج به دست آمده می تواند به فعالان این حوزه، مدیران، تصمیم گیران و تصمیم سازان فرهنگی و هنری یاری شایانی کند.

نویسنده در انتها امیدوار است این پژوهش علاوه بر رونق بخشیدن در حوزه تحقیق و پژوهش در موسیقی استان، بتواند گامی هر چند کوچک در رشد فرهنگی و هنری جامعه موسیقایی کشور بردارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب پژوهشی موزیسین اهوازی راهی کتابفروشی ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب پژوهشی موزیسین اهوازی راهی کتابفروشی ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید