گردشگری مدرن (بخش دوم)

به گزارش وبلاگ باران علم، اگر یک توریست حرفه ای هستید باید وسایل و تجهیزاتی که در سفر به همراه دارید نیز حرفه ای و مدرن باشد.

در عصر پیشرفت های تکنولوژی، ظهور تلفن های هوشمند و وسایل الکترونیک دیگر ، توریستی شکل دیگری به خود گرفته است. اگر خود را به خوبی به ابزارهای مناسب هر سفری مجهز کنید خواهید دید که توریستی مدرن چه طعمی دارد. در این مطلب ما قصد داریم ابزارهای مدرن توریستی را که هر کس باید در سفرهای امروزی با خود به همراه داشته باشد به شما معرفی کنیم تا راه و رسم سفر مدرن را بیاموزید. پس با خبرنگاران همراه باشید.

گردشگری مدرن (بخش دوم)

شارژر خورشیدی

برترین وسیله برای شارژ وسایل برقی در سفر، شارژر خورشیدی می باشد. در برنامه های کمپینگ چندروزه یا وقتی چندین روز در جاده یا منطقه ها دورافتاده بسر می برید، یک پاوربانک به تنهایی کفاف کارتان را نمی دهد و شارژ آن هم ممکن است ته بکشد. بنابراین یک شارژر خورشیدی راهکار مطمئن تری است. این وسیله از یک پنل خورشیدی و درگاه USB تشکیل شده است و برترین وسیله برای شارژ وسایل برقی در سفر می باشد. با داشتن این وسیله مطمئن هستید به یک منبع تمام نشدنی از انرژی متصل هستید.

بعضی از انواع این وسیله به همراه یک پاوربانک یا باتری داخلی عرضه می شوند تا شخص مصرف کننده بتواند در مواقع آفتابی آن را شارژ نموده و در پاوربانک ذخیره نماید تا در مواقع احتیاج از آن استفاده نماید. شارژرهای خورشیدی معمولا در هوای ابری نمی تواند به خوبی دستگاه ها را شارژ نماید ولی دستگاه های نسل تازه سلول های خورشیدی می توانند در هوای ابری هم انرژی خورشید را دریافت نموده و بدون هیچ مسئله ای دستگاه شما را شارژ کنند.

قیمت این وسیله با توجه به کارایی، نوع درگاه شارژ، داشتن باتری داخلی و نوع گوشی و تبلت شما از حدود 50 تا 350 هزار تومان متفاوت می باشد. در موقع خرید این وسیله یادتان باشد نوعی را بخرید که برای دستگاهی که قصد استفاده از آن را دارید مناسب باشد و تنها به سراغ مقرون به صرفه ترین نوع نروید.

کیت یاری های اولیه

کیت یاری های اولیه یکی از آن وسایلی است که داشتنش در طول سفر یکی از ضروریات است. به هرحال واقعیت این است که در سفر یا در طبیعت، حادثه در کمین شماست. بنابراین باید به برترین نحو در برابر حوادثی که ممکن است برای تان پیش بیاید، آمادگی داشته باشید. انواع مختلفی از این کیت ها در بازار موجود است و شما می توانید آنها را به صورت آنلاین یا حضوری تهیه نمایید. یک روش دیگر هم برای داشتن این کیت این است که وسایل یاری های اولیه را در به طور تک تک تهیه نموده و در یک کیت شخصی کنار هم قرار دهید.

توصیه ما این است که در کیت خود انواع قرص های ضروری، وسایل ضدعفونی و زخم بندی، وسایل ابتدایی جراحی، انواع دستمال، باندکشی و وسایل آتل بندی کوچک، قرص های ضدعفونی آب، پتوی اضطراری و… را داشته باشید. معمولا قیمت یک کیت مناسب به صورت آماده چیزی حدود 50 تا 100 هزار تومان است و اگر اقدام بخواهید تک تک آنها را جمع آوری کنید ممکن است کمی مقرون به صرفه تر تمام گردد. یادتان باشد علاوه بر داشتن کیت، گذراندن یک دوره یاری های اولیه هم برای استفاده از وسایل کیت یاری زیادی به شما خواهدکرد. در غیر این صورت ممکن است بسیاری از وسایل موجود در یک کیت به کارتان نیاید.

گاز سفری

سعی کنید در طول سفر یک گاز مسافرتی کوچک به همراه خود داشته باشید. گاز سفری کوچک می تواند در سفر بسیار یاری حال شما باشد. انواع مختلفی از این وسیله در بازار موجود است و توصیه ما این است که به سراغ مدل های سبک وزن تر که قابلیت کار با کپسول های ویژه را دارند بروید. این کپسول ها در دمای پایین هم به خوبی کار نموده و دما و شعله مورد نظر تان را تامین می کنند.

اگر اهل برنامه های طبیعت گردی تان جدی تر و بزرگتر هستند می توانید به سراغ انواعی بروید که به محافظ شعله در برابر نیز مجهز باشد داشته و در شرایط سخت هم کارتان را راه بیندازد. این وسایل را می توانید از فروشگاه های لوازم کوهنوردی و کمپینگ یا به صورت آنلاین خریداری نمایید. محدوده قیمتی این وسایل هم با توجه به امکانات، بزرگی، وزن و کارایی از 50 تا 200 هزار تومان متفاوت می باشد.

البته انواع گران قیمت تری هم وجوددارد که برای برنامه های کوهنوردی جدی و حرفه ای طراحی شده اند و برای برنامه های کمپینگ عادی ضرورتی ندارد. یادتان باشد بعضی از انواع این گازها به صورت جداگانه از کپسولش به فروش می رسد. در اینصورت باید از فروشنده نوع کپسول آن گاز را جویا شده و آن را هم از بازار تهیه نمایید.

منبع: الی گشت

به "گردشگری مدرن (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مدرن (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید