5 راه چاره ساده که به سرعت از شر جوش و آکنه خلاصتان می نماید

به گزارش وبلاگ باران علم، جوش و یا آکنه صورت یکی از کابوس های دوران نوجوانی است. اگر فکر می کنید این کابوس پس از دوره نوجوانی تمام می گردد سخت در اشتباه هستید، بیشتر ما آکنه بزرگسالی را هم تجربه می کنیم. در این نوشتار 5 راه چاره ساده و متفاوت می بینید که به درمان سریع جوش و آکنه یاری می نمایند.

5 راه چاره ساده که به سرعت از شر جوش و آکنه خلاصتان می نماید

یخ

یخ برای کاهش التهاب، قرمزی و تورم ناشی از جوش فوق العاده است. این ماده همچنین به افزایش گردش خون در ناحیه آسیب دیده یاری می نماید. برای انقباض منافذ پوست و از بین بردن چربی و آلودگی جمع شده بسیار مناسب است. تکه ای یخ را لای یک پارچه نازک بپیچید و چند ثانیه روی جوش قرار دهید و نگه دارید. یخ را پنج دقیقه بردارید و سپس تکرار کنید.

لیمو

آب لیمو سرشار از ویتامین C، یک ماده قوی برای مبارزه با آکنه است. آبلیمو همچنین خاصیت خشک کنندگی دارد که می تواند به درمان جوش یاری کند. برای این منظور باید از آبِ لیموی تازه بهره ببرید.

دو روش برای استفاده از آبلیمو وجود دارد:

- یک پنبه را به آبلیموی تازه آغشته کنید و قبل از خواب روی جوش قرار دهید.

- یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین ترکیب کنید و روی جوش بمالید. بگذارید شب تا صبح بماند. صبح، پوست را با آب گرم بشویید.

نکته: این روش درمانی برای کسانی که پوست حساس دارند توصیه نمی گردد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد باکتریایی در درمان آکنه موثر است. یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. بعد از 20 دقیقه صورت تان را با آب گرم بشویید.

روش دیگر این است که یک پنبه را به روغن درخت چای آغشته نموده، روی جوش مالیده و بعد از 20 دقیقه بشویید. البته این روش برای کسانی که پوست حساس دارند توصیه نمی گردد.

خمیر دندان

به نظر می رسد خمیردندان برای یاری به پاکسازی آکنه بسیار موثر است. البته تاثیر آن بعد از استفاده از یخ بیشتر می گردد. خیلی ساده قبل از خواب، خمیر دندان سفید را روی جوش بمالید. خمیردندان باید حداقل نیم ساعت روی جوش بماند. در نهایت با آب گرم بشویید.

بخار

بخار برای باز کردن منافذ پوست عالی است و به از بین بردن باکتری، آلودگی و چربی که آن ها را مسدود نموده، یاری می نماید. استفاده از بخار یک راه حل عالی روزمره برای حفظ سلامت پوست با تمیز نگه داشتن منافذ پوست است.

- آب گرم را در یک ظرف مناسب مانند یک کاسه عظیم بریزید.

- صورت را در فاصله مناسب از آب نگه دارید 5-10 دقیقه در این حالت بمانید.

- صورت را با آب گرم بشویید و از یک مرطوب کننده بدون چربی بهره ببرید.

منبع: همگردی

به "5 راه چاره ساده که به سرعت از شر جوش و آکنه خلاصتان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راه چاره ساده که به سرعت از شر جوش و آکنه خلاصتان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید