5 روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ؛ فیک نخریم!

به گزارش وبلاگ باران علم، اگر تصمیم گرفته اید برای گوشی سامسونگ خود یک شارژر اصلی سامسونگ تهیه کنید، در این مقاله به طور مفصل شرح می دهیم که چطور می توان شارژر اصل سامسونگ را از فیک تشخیص بدهیم.

5 روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ؛ فیک نخریم!

کیفیت شارژ دستگاه هایی مثل گوشی هوشمند رابطه مستقیمی با عوامل مختلفی مثل نوع شارژر دارد. در بسیاری از فروشگاه ها شارژرهایی وجود دارد که متاسفانه اصل نبوده و مشتری ها به اشتباه جنس فیک و جعلی را برای گوشی خود خریداری می نمایند و پس از مدت زمان مدیدی متوجه می شوند که گوشی موبایلشان به درستی شارژ نشده یا کیفیت شارژ به شدت پایین است. در این مطلب کوشش می کنیم با ارائه چند روش ساده اما کاربردی، به بسیاری از کاربرها یاری کنیم تا به آسانی شارژر اصل سامسونگ را از نمونه جعلی تشخیص دهند.

شارژر فیک چه اثرات مخربی دارد؟

شاید این موضوع در فکر تان شکل گرفته که چرا باید هزینه بیشتری را صرف خرید شارژر اصلی سامسونگ کنیم وقتی می توان با هزینه کمتر، یک شارژر مقرون به صرفه قیمت را خریداری کرد. فارغ از نوع برند، یک شارژر های-کپی یا فیک می تواند با نوسانات جریان که به دستگاه در حال شارژ منتقل می نماید، موجب تخریب باتری به مرور زمان گردد. بعلاوه هر اندازه اندازه چرخه شارژ و دِشارژ در باتری یک دستگاه بیشتر گردد، عمر مفید باتری مورد نظر به دلیل مصرف شدن بیشتر چرخه های باتری به طرز چشمگیری کاهش پیدا می نماید.

یک شارژر غیر اصل به احتمال بسیار بالا در تامین و ارائه جریان الکتریسیته ثابت به منظور شارژ یک دستگاه دیجیتالی شاید ناتوان ظاهر گردد. به همین خاطر، امکان دارد گوشی هوشمند یا هر نوع دستگاه دیگر مثل تبلت به تدریج دچار لطمه حیاتی گردد.

در ادامه، تمام روش های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ را معرفی خواهیم کرد تا شما این قدرت را داشته باشید برترین شارژر سامسونگ را بخرید.

1. آنالیز ظاهر و وزن شارژر

اولین کاری که هنگام خرید می توانید برای تشخیص شارژر اصل از فیک سامسونگ انجام دهید، دقت به کیفیت ظاهری شارژر است. هر چند، برای آنالیز دقیق تر شما احتیاج دارید تا چند شارژر سامسونگ را در کنار یکدیگر رویت کنید. دلیل این کار، مشاهده ظرافت در متریال استفاده شده برای شارژرهاست. بدنه شارژرهای فیک معمولا کم رنگ تر از شارژرهای اصل بوده و نوشته های چاپ شده روی بدنه شارژر هم چندان پر رنگ و با کیفیت نیست.

مورد بعدی برای آنالیز، وزن شارژر است که در نمونه های تقلبی، شارژرها به مراتب سبک تر از شارژرهای اصل محسوب می شوند. شما با آنالیز در فضای مجازی می توانید وزن صحیح را برای هر مدل شارژر اصل سامسونگ پیدا کنید. برای مثال شارژر اصلی سامسونگ 25 وات با وزن 63 گرم روانه بازار شده است. بر همین اساس، هر شارژری که از جنبه وزنی با یک تغییر فاحش روبه رو است باید به تقلبی بودن شارژر شک کرد.

2. سایز رابط شارژر

رابط شارژر در واقع بخشی است که وارد جایگاه USB دستگاه مورد نظر برای شارژ می گردد. جالب است بدانید که شارژرهای اصلی سامسونگ از پایه رابط کوتاه تری در مقایسه با شارژرهای تقلبی بهره می برند. دلیل این گونه طراحی، در کاهش احتمال شکستگی رابط شارژر اطلاق شده است. این مورد یکی از دقیق ترین روش ها برای تشخیص شارژر اصل سامسونگ از نمونه تقلبی است که کمتر کسی به آن دقت می نماید.

3. نماد UL

در قسمت پایین و سمت چپ شارژر در داخل یک دایره باید نماد UL حک شده باشد. اما این نماد چیست؟ نماد UL در واقع مخفف Underwriters Laboratories است که یک سازمان بین المللی در حوزه ایمنی وسایل الکترونیکی محسوب می گردد. بیشتر شارژرهای اصل سامسونگ از این نوع گواهی نامه برخوردار هستند اما فقدان این نماد دلیل بر تقلبی بودن حتمی شارژر نیست؛ چرا که محصولات به نسبت قدیمی سامسونگ فاقد این نوع نماد هستند. بعلاوه شارژرهای تقلبی و های-کپی سامسونگ دارای علامت A+ هستند که صرفا در نمونه های تقلبی به چشم دیده می شوند.

4. کیفیت شارژ

اگر به صورت حضوری قصد خرید شارژر را دارید، بهتر است از فروشنده تقاضا کنید برای چند دقیقه اجازه دهد تا شما شارژر را روی گوشی موبایل خود آزمایش کنید. اگر شارژر مورد نظر در یک بازه زمانی برای مثال 10 دقیقه به شدت داغ کرد، احتمال تقلبی بودن شارژر بسیار بالا خواهد بود. بعلاوه شارژ بسیار آهسته و کند هم می تواند دلیل دیگری بر تقلبی بودن شارژر باشد.

5. قیمت

طبیعتا زمانی که قصد خرید یک محصول را دارید، شما ابتدا قیمت های مختلف محصول مورد نظر را از چند فروشگاه شناسایی و سپس مقادیر مختلف را با یکدیگر مقایسه خواهید کرد. این موضوع که یک محصول قیمت به شدت پایینی دارد، شاید باب پسند بعضی از کاربرها محسوب گردد اما از کجا معلوم این تفاوت قیمت فاحش به دلیل ساختار های-کپی شارژر نباشد؟

به تبع فروشگاه های مختلف و معتبر با قیمت گذاری منصفانه در کوشش هستند شارژرهای اصل سامسونگ را به مشتریان خود بفروشند، اما به خاطر داشته باشید که هیچ افت قیمت فاحش بی دلیل نیست. به جای خرید یک شارژر مقرون به صرفه از فروشگاهی بی نام و نشان که واقعا نمی توان اصل یا فیک بودن محصول را به صورت اینترنتی آنالیز کرد، بهتر است از شارژر اصل سامسونگ را از فروشگاهی تهیه کرد که قیمت محصول نسبت به سایر فروشگاه ها چندان تفاوت قابل توجهی ندارد.

چند روش اشتباه برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ که جا افتاده

اگر شما چند وب سایت را در زمینه تشخیص شارژر اصل از تقلبی سامسونگ را آنالیز نموده باشید، احتمالا با روش های بیشتری روبه رو خواهید شد اما باید به این موضوع اشاره کنیم که قرار نیست تمام این روش ها درست باشند. در ادامه چند روش اشتباه که در وب سایت های مختلف منتشر شده را آنالیز می کنیم.

کشور سازنده شارژر

برای مثال، این مسئله که شارژرهای چینی از بیخ و بن جعلی هستند، در حال حاضر یک گزاره اشتباه است؛ چرا که شارژرهای اصل سامسونگ در حال حاضر به وسیله دو کشور چین و ویتنام ساخته می شوند. حتی به وضوح دیده شده که شارژرهای سامسونگ که پشت بدنه آنها Made in Vietnam حک شده هم تقلبی هستند. بنابراین، ساخت کشور به تنهایی عامل موثقی برای تشخیص شارژرهای اصل از تقلبی نیست.

نوع دو شاخه و کلگی شارژر

در بعضی از وب سایت ها این طور بیان شده که تنها شارژرهای اصل، در بخش دو شاخه دارای برآمدگی ریز هستند. این موضوع تنها برای شارژرهای اصل سامسونگ برای کشورهای اروپایی است. به همین خاطر، قرار نیست این علامت را در تمام شارژرهای اصل ببینیم.

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ؛ آسودگی از بابت شارژ

در این مطلب کوشش نموده ایم به واسطه ارائه پنج راه چاره ساده اما در عین حال کارآمد به شما شرح دهیم که چطور می توان یک شارژر اصل سامسونگ را از یک نمونه تقلبی شناسایی کرد. هر چند، از آنجایی که راه چاره ها بر مبنای مقایسه محصولات معرفی شده اند، شما باید چند شارژر را جلوی خود قرار دهید تا بتوانید شارژر اورجینال سامسونگ را از نسخه تقلبی تشخیص دهید.

شارژرهای های-کپی با کیفیت معقول و هزینه کمتری در سطح بازار به وفور دیده می شوند که شاید از شانس شما بدون هیچ عیب و ایرادی گوشی شما رو به خوبی شارژ می نمایند اما برای این که از سلامتی باتری دستگاه های دیجیتالی اطمینان حاصل کنید، توصیه می کنیم تا شما حتما نسبت به خرید شارژر اصل سامسونگ اقدام کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ؛ فیک نخریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ؛ فیک نخریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید