83 کشته و 160 زخمی در دارفور سودان

به گزارش وبلاگ باران علم به نقل از القدس العربی، سندیکای پزشکان سودان از افزایش قربانیان حوادث شهر الجنینه در ایالت دارفور در غرب این کشور به 83 کشته و 160 زخمی اطلاع داد.

83 کشته و 160 زخمی در دارفور سودان

در بیانیه این کمیته آمده است: آمار قربانیان حوادث خونین در الجنینه به 83 کشته و 160 زخمی افزایش پیدا نموده است.

سندیکای پزشکان سودان از کوشش پزشکان برای درمان زخمی شدگان اطلاع داد و از مقامات این کشور خواست که برای انتقال مجروحانی که جراحات وخیم دارند و باید به سرعت عمل جراحی شوند،، بالگرد و هواپیما اعزام نمایند.

این سندیکا، درباره شمار زخمی شدگان ارتش گزارشی نداد.

همزمان شورای امنیت و دفاع سودان از اعزام نیروهای کمکی به دارفور به منظور کنترل اوضاع اطلاع داد.

در این منطقه ممنوعیت تردد تا اطلاع ثانوی اعمال شده است.

این در حالی است که منابع خبری روز گذشته اعلام نموده بودند که در دور جدید درگیریهای قبیله ای در دارفور سودان دست کم 48 نفر کشته و 98 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

این درگیری ها از روز شنبه در دارفور شروع شده و همچنان ادامه دارد. این درگیری ها دو هفته بعد از خاتمه ماموریت صلحبانان سازمان ملل در این منطقه اتفاق افتاده است.

درگیری ها در پی مشاجره بین دو نفر که به کشته شدن دو تن و زخمی شدن یک نفر دیگر انجامید شروع شد و پس از آن با آتش زدن چندین خانه تشدید شد.

سندیکای پزشکان در استان دارفور غربی اظهار داشت که با توجه به دشواری های تردد، نیروهای امدادی و کادر پزشکی برای انتقال و معالجه مجروحان به مراکز درمانی با مشکل روبرو اند، با این وجود کادر پزشکی کوشش می نماید در محل درگیری ها، مجروحان را تحت مراقبت های درمانی و پزشکی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "83 کشته و 160 زخمی در دارفور سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "83 کشته و 160 زخمی در دارفور سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید