آزمایش یک داروی قدیمی دیگر برای درمان کووید-19، اینترفرون برای درمان کرونا

به گزارش وبلاگ باران علم، داروی ضد ویروی رمدسیویر بیشترین توجه ها را برای درمان کرونا به خود جلب نموده است، اما پژوهشگران می گویند گروهی از داروها به نام اینترفرون ها که از مدت ها پیش مورد استفاده بوده اند، نیز نتایج امیدوارکننده ای داشته اند.

آزمایش یک داروی قدیمی دیگر برای درمان کووید-19، اینترفرون برای درمان کرونا

به گزارش وبلاگ باران علم به نقل از هلث دی نیوز آزمایش های بالینی اینترفرون ها برای درمان بیماری کووید-19 ناشی از ویروس کرونا در چندین کشور در حال اجرا است.

نتایج یک آنالیز کوچک که نتایج آن اخیر در ژورنال لنست منتشر شد، نشان داد که تجویز یک رژیم سه دارویی حاوی اینترفرون به مرخص شدن چند روز زودتر بیماران بستری شده کووید-19 یاری نموده است.

اما کارشناسان می گویند پژوهش های بزرگتری برای آزمایش اینترفرون ها به عنوان یک داروی منفرد برای درمان عفونت ویروس کرونا ضروری است.

گروهی از پژوهشگران بین المللی در ووهان چین کانون اولیه شیوع پاندمی کرونا از داروی اینترفرون آلفا- 2 بی برای درمان بیماران بستری شده که هنوز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل نشده بودند، استفاده کردند.

تجویز این دارو به به دستگاه ایمنی بیماران یاری کرد که سریع تر ویروس کرونا را از بدن پاک کند. همچنین ظاهرا بعضی از پروتئین های التهابی مربوط به عوارض شدید کووید-19 در این بیماران کاهش یافت.

اینترفرون ها پروتئین هایی هستند که بدن به عنوان بخشی از دفاع های طبیعی اش فراوری می نماید. این پروتئین ها به عنوان یک آژیر هشدار درباره حضور یک مهاجم خارجی عمل می نمایند و باعث فعال شدن دستگاه ایمنی می شوند.

داروهای اینترفرونی گونه های ساخته شده در آزمایشگاه این پروتئین ها هستند. این داروها هم باعث فعال شدن دستگاه ایمنی می شوند و هم اثرات ضد ویروسی مستقیم دارند.

پزشکان از این گروه داروها سال ها برای درمان بیماری هایی مانند عفونت کبد با ویروس هپاتیت سی، بعضی از سرطان ها و نیز بیماری ام اس استفاده نموده اند.

اینترفرون ها تا حدی به این علت در درمان کووید-19 استفاده شده آند که داروهای ضد ویروسی به اصطلاح وسیع الطیف هستند به این معنا که فقط بر ضد یک نوع ویروس عمل نمی نمایند.

اینترفرون ها قبلا برای درمان یک عفونت کروناویروسی دیگر یعنی سارس (نشانگان شدید حاد تنفسی) در سال 2003 به کار رفته اند. استفاده از اینترفرون آلفا در جریان همه گیری سارس در تورنتوی کانادا باعث بهبود سریع تر عوارض ریوی در بیماران شد.

پژوهشگران در این آنالیز نشان دادند که بیمارانی که گونه استنشاقی از دارو اینترفرون آلفا را دریافت نموده اند به طور میانگین پس از 21 روز از آغاز نخستین علائمشان از بیمارستان مرخص شده اند. در بیمارانی که یک داروی ضد ویروسی متفاوت را دریافت نموده بودند، مدت بستری شدن بیماران به طور میانگین 28 روز طول کشیده بود.

اینترفرون ها عوارض جانبی هم دارند که از جمله شامل علائم شبیه آنفلوانزا، تهوع و کاهش وزن است که بیشتر در موارد تجویز درازمدت این دارو آزارنده هستند.

یک آنالیز دیگر با نوع دیگری از اینترفرون به نام اینترفرون لامبدا در دانشگاه استنفورد آمریکا در جریان است تا معلوم گردد آیا این دارو می تواند به افرادی که تازه آزمایش کرونایشان مثبت شده است و هنوز در خانه هستند، یاری کند یا نه. بیماران یک تزریق واحد دارو را دریافت خواهند کرد که برای یک هفته در بدن می ماند.

پژوهشگران در این آنالیز می خواهند دریابند آیا این درمان میزان ریزش ویروسی در این افراد کاهش می دهد تا به این ترتیب خطر انتشار عفونت به دیگران کمتر گردد یا نه.

منبع: همشهری آنلاین

به "آزمایش یک داروی قدیمی دیگر برای درمان کووید-19، اینترفرون برای درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش یک داروی قدیمی دیگر برای درمان کووید-19، اینترفرون برای درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید