شروع ساخت نمونه اولیه بمب افکن رادارگریز راهبردی در روسیه

به گزارش وبلاگ باران علم، به گفته منابع خبری مطلع در مجتمع صنایع نظامی روسیه، کار به روی طراحی و ساخت قطعات و اجزای نمونه اولیه هواپیماهای بمب افکن رادارگریز راهبردی که مقامات نظامی روس پیشتر وعده آن را داده بودند، از هم اکنون شروع شده است.

شروع ساخت نمونه اولیه بمب افکن رادارگریز راهبردی در روسیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ باران علم، دو مقام مطلع در مجتمع صنایع نظامی روسیه در گفت وگو با خبرگزاری تاس فاش کردند که ساخت نمونه اولیه هواپیماهای بمب افکن رادارگریز راهبردی در چارچوب برنامه مجموعه هواپیماهای پیشرفته دورپرواز در کشور، شروع شده است.

این منبع خبری گفت: یکی از کارخانه های هواپیماسازی روسی در ترکیب ساختار شرکت متحد هواپیمایی در حال ساخت عناصر اولیه نخستین نمونه از این بمب افکن راهبردی است، کار به روی اسناد طراحی آن از هم اکنون به اتمام رسیده و ارسال مواد لازم برای فراوری این هواپیما شروع شده است.

یک منبع خبری دیگر هم یادآور شده است که در حال حاضر ساخت کابین خلبان این بمب افکن که مهمترین قیمت این هواپیماست، در حال اجرا بوده و مونتاژ نهایی کل هواپیما باید در سال 2021 به اتمام برسد.

مقامات دفتر مطبوعاتی شرکت هواپیماسازی توپولوف درباره درز اطلاعات مربوط به شروع فراوری نخستین نمونه بمب افکن رادارگریز راهبردی، به این خبرگزاری توضیحی ندادند.

لازم به یادآوری است، در دسامبر سال 2019 ، آلکسی کریواروچکو معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با روزنامه کراسنایا ازوزدا (نشریه داخلی این وزارتخانه) اعلام نمود که طرح کلی این هواپیمای راهبردی دیگر به تصویب رسیده و شرکت هواپیماسازی توپولوف در حال کار به روی اسناد طراحی آن بوده و ساخت قطعات و اجزای نمونه اولیه این بمب افکن رادارگریز شروع شده است.

این مقام وزارت دفاع، در ماه فوریه سال 2020 هم ابراز اطمینان کرد که در امسال نخستین موتور مخصوص بمب افکن رادارگریز راهبردی، آزمایشات استاندارد خود را پشت سر خواهد گذاشت.

فناوری ها و موادی (فناوری مخفی) در طراحی و ساخت این هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد که قدرت تشخیص آن را برای رادارها به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

این هواپیمای راهبردی قادر به حمل انواع موشک های کروز موجود و فراوری شده در آینده، بمب های استقرار هوایی دارای دقت بسیار بالا و تسلیحات مافوق صوت بوده و مجهز به آخرین تجهیزات ارتباطی و جنگ الکترونیکی خواهد بود. این بمب افکن قدرت پرواز با سرعت مافوق صوت را نیز دریافت می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شروع ساخت نمونه اولیه بمب افکن رادارگریز راهبردی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت نمونه اولیه بمب افکن رادارگریز راهبردی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید