افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در مناطق جنوبی یمن

به گزارش وبلاگ باران علم، کمیته عالی مقابله با ویروس کرونا وابسته به دولت مستعفی یمن از افزایش تعداد تلفات ویروس کرونا در مناطق جنوبی این کشور به 55 مبتلا و 9 فوتی خبر داد.

افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در مناطق جنوبی یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ باران علم به نقل از عدن پست، کمیته عالی مقابله با ویروس کرونا وابسته به دولت مستعفی یمن- که مقر آن شهر عدن است- از شناسایی پنج مورد جدید و مرگ یک نفر دیگر در روز دوشنبه در استان حضرموت خبر داد و بیان نمود که مجموع مبتلایان در مناطق جنوبی به 55 نفر رسیده است که 9 نفر آنها فوت کردند.

کمیته مقابله با ویروس کرونا گفت که روز یکشنبه گذشته، 17 مورد جدید از ابتلا به کرونا در مناطق جنوبی یمن شناسایی شده است که 10 مورد از آن در عدن هستند. طبق آمار این کمیته، تعداد مبتلایان شهر عدن تا به امروز به 35 نفر از جمله 4 فوتی رسیده است.

کمیته مزبور در صفحه توییتر تاکید کرد: اوضاع اداری و سیاسی شهر عدن مانع هرگونه تلاش برای مقابله با ویروس کرونا می شود ، لذا تصحیح اوضاع برای انجام فعالیت های نهادهای ذی ربط ضروری است.

کمیته عالی مقابله با کرونا وابسته به دولت هادی روز دوشنبه همچنین شهر عدن مرکز جنوب این کشور را شهری آلوده به کرونا و بیماری های دیگر به دلیل وقوع سیل اخیر در مناطق جنوبی یمن بیان نمود.

دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی، شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) را مسئول مانع تراشی برای بازگشت دولت هادی به شهر عدن و رسیدگی به اوضاع مناطق جنوبی می داند.

چند روز قبل از اعلام حالت خودمختاری شورای انتقالی تحت حمایت امارات در مناطق جنوبی یمن، دولت منصور هادی در بیانیه ای اعلام کرده بود که شورای انتقالی در اقدامی غیرمسئولانه مانع بازگشت دولت هادی به عدن برای مقابله با خسارت های فاجعه آمیز سیل این شهر شد.

شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات نیز در پاسخ به این بیانیه بیان نمود که طبق توافق ریاض فقط عبدربه منصور هادی حق بازگشت به عدن را دارد نه اعضای دولت مستعفی.

در پی این بیانیه اعتراضی دولت هادی و انتقاد آن از گروه شبه نظامی تحت حمایت امارات موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن بود که شورای انتقالی در مناطق جنوبی این کشور اعلام حالت فوق العاده و خودگردانی کرده است و دولت مستعفی یمن نیز این اقدام شورای انتقالی را نافرمانی مسلحانه خواند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در مناطق جنوبی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در مناطق جنوبی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید