افزایش 50 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده

به گزارش وبلاگ باران علم، رئیس کمیته امداد از افزایش بیش از 50درصد مستمری مددجویان در سال آینده اطلاع داد و گفت: در سال آینده 300هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد خواهد شد.

افزایش 50 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده

به گزارش موج، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات این نهاد در خدمت رسانی به مددجویان گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا باید توسط وزارت بهداشت آمارمددجویان مبتلا شده ارائه گردد، اما تعدادی از مشاغل از دست داده شد و مساعدت به آن ها صورت گرفت و تعداد قابل توجهی از اشتغال ها احیا شد.

وی با اشاره به اقدامات مددجویان در ساخت تجهیزات مورد احتیاج دوران کرونا، گفت: خط فراوری ماسک توسط مددجویان کمیته امداد ایجاد شد و طی مدت 6ماه، 20میلیون ماسک توسط کارگاه های کوچک تحت پوشش کمیته امداد فراوری شد.

بختیاری با اشاره به اینکه با افزایش اجاره خانه و ودیعه مسکن مددجویان روبرو شدیم و این چندین برابر شد، اضافه نمود: مکاتباتی با روسای رئیس جمهور، مجلس و قوه قضائیه انجام شد.

وی متذکر شد: به همه افراد وام یک میلیونی قرض الحسنه داده شده و 150میلیارد تومان با حمایت بنیاد مستضعفان پرداخت شد. همچنین300میلیارد تومان بودجه برای وام با سود 12درصد تعلق گرفت.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه تامین مسکن برای مددجویان، گفت: کوشش می کنیم این موضوع را مورد توجه قرار دهیم. موضوع مسکن در بسته حمایتی به مددجویان پرهزینه ترین است. تفاهم نامه هایی بین استانداران مختلف و بنیاد مسکن انعقاد شده که در آن مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مورد توجه نهاده شد.

بختیاری توضیح داد: در پنج شنبه جاری در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی 5هزار مسکن به مددجویان اختصاص داده می گردد.

وی با بیان اینکه حدود 9600واحد مسکونی برای حادثه دیدگان سیل ساخته شد، ابراز داشت: برنامه مهمی برای سال آینده در نظر داریم تا10هزار واحد مسکونی طی تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان، مسکن و کمیته امداد باید ظرف 18ماه برای مددجویان بسازیم و مقدمات این کار آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه امتیاز آب، برق، گاز و فاضلاب برای مددجویان رایگان ارائه خواهد شد، اظهار داشت:در این خصوص درسال آینده 3هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا نموده؛ ضمن اینکه وام 50میلیون تومانی پرداخت می گردد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اولویت اختصاص واحد مسکونی به مددجویان، ببان داشت: خانواده های سه نفر به بالا در روستاها، مددجویان ساکن در شهر های زیر25هزار نفر جمعیت، مددجویان شهر های عظیم و ایتام اولویت های دریافت واحد مسکونی هستند.

بختیاری با بیان اینکه سعی می کنیم ظرف 2تا3سال مشکل مسکن مددجویان را حل کنیم، اضافه نمود: 32 هزار مسکن برای ایتام در روستا ها ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت صندوق امداد ولایت، گفت: این صندوق 5میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت می نماید و از 5میلیون به بالا کارمزد3 درصد دریافت می گردد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این صندوق هیچ فعالیت مالی ندارد، گفت: 2300میلیارد تومان وام قرض الحسنه به 340هزار نفر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه خیرین 500میلیارد تومان طی سال های گذشته در این صندوق سرمایه گذاری کردند، اضافه نمود: این مبلغ صرف پرداخت وام بین 100هزارنفر و به مبلغ 5میلیون تومان شده است.

رئیس کمیته امداد اضافه نمود: تا خاتمه سال حدود 400هزار فقره وام پرداخت خواهد شد؛ ضمن اینکه از بهمن امسال نیز کارمزد وام تا 10میلیون تومان صفر است.

بختیاری با اشاره به اینکه80درصد وام های پرداختی به مددجویان پرداخت شده است، توضیح داد: 20درصد وام ها احتیاج به افراد موردی و غیر تحت پوشش پرداخت شده است.

وی با اشاره به کنترل و نظارت کامل بر فعالیت صندوق امداد ولایت، اظهار داشت:یک میلیارد و 600میلبون تومان جایزه به دلیل عملکرد شفاف و مطلوب صندوق امداد ولایت دریافت کردیم که این مبلغ نیز به صورت وام به احتیاجمندان پرداخت شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه حدود 150هزار نفر ایتام تحت پوشش قرار دارند، ابراز داشت:225هزار نفر مددجو در قالب نخستین تحت پوشش قرار دارند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به حمایت 850هزار حامی از ایتام و مددجویان کمیته امداد، گفت:کوشش می کنیم تا در سال آینده هیچ یتیم بدون حامی نداشته باشیم.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 250 هزار دانش آموز و دانشجو، یادآور شد: تا خاتمه امسال 5450میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت خواهد شد.

بختیاری با اشاره به اختصاص بودجه 10هزار میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال، متذکر شد: با این بودجه قصد ایجاد 300هزار اشتغالزا در کشور داریم.

رئیس کمیته امداد از افزایش 26درصدی میزان صدقات داده شده از سوی مردم درامسال نسبت به سال گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: عیدی مددجویان پرداخته شده و پرداختی مربوط به تبصره 14نیز تا خاتمه اسفند پرداخت خواهد شد.

بختیاری از افزایش بیش از 50درصدی مستمری مددجویان در سال آینده اطلاع داد.

منبع: فرارو

به "افزایش 50 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید