تارنمای آمریکایی: ایران 22 میلیارد دلار نفت به چین صادر نموده است

به گزارش وبلاگ باران علم، تارنمای راستگرای واشنگتن فری بیکن اطلاع داد که ایران از سال 2021 تا به امروز 22 میلیارد دلار نفت به چین صادر نموده است.

تارنمای آمریکایی: ایران 22 میلیارد دلار نفت به چین صادر نموده است

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ باران علم، این پایگاه خبری آمریکایی نوشت که ایران در سه ماه نخست سال 2022 به طور میانگین روزانه 829 هزار و 260 بشکه نفت به چین صادر نموده است.

این تارنمای جمهوریخواه اضافه کرد که از زمان کنار رفتن دولت ترامپ تا به امروز در کل 337 میلیون و 882 هزار و 520 بشکه نفت ایران به ارزش تقریبی 22 میلیارد دلار به غول اقتصادی شرق آسیا صادر شده است.

این تارنما بعلاوه مدعی شد که این صادرات نفت با استفاده از 182 فروند نفتکش تحت مالکیت و پرچم کشور های دیگر صورت گرفته است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با وجود عدم تغییر در شرایط تحریمی ایران، صادرات نفت بیش از 40 درصد افزایش پیدا نموده است.

افزایش صادرات نفت، افزایش عایدی های نفتی را در پی داشته و آنگونه که جواد اوجی وزیر نفت اعلام نموده باعث شده تا وزارت نفت بیش از تعهدات خود در بودجه سال گذشته، منابع اقتصادی به دولت تزریق کند.

اوجی در تبادل نظر با ایرنا با اشاره به اینکه در عمر 7 ماهه وزارت نفت دولت سیزدهم تا کنون 16.5 میلیارد دلار قرارداد نو به امضا رسیده، گفت: این قرارداد ها چند برابر قرارداد ایران با توتال برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی بود که به نتیجه نرسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تارنمای آمریکایی: ایران 22 میلیارد دلار نفت به چین صادر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارنمای آمریکایی: ایران 22 میلیارد دلار نفت به چین صادر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید