بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه داغ شد؟

به گزارش وبلاگ باران علم، در طول دوران قرنطینه بعضی کالاها به محبوبیت ناگهانی رسیده اند که از تغییر سبک زندگی مردم با همه گیری ویروس کرونا روایت می نمایند.

بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه داغ شد؟

به گزارش وبلاگ باران علم از ایرنا، میلیاردها نفر در سراسر دنیا در قرنطینه خانگی به سر می برند. این خانه نشینی با تغییر سبک زندگی، معادلات را در تمام بازارها بهم زده است. بعضی از کالاها کمیاب شده اند، بعضی از کالاها مثل نفت به شکل عجیبی ارزش شان را از دست داده اند و بعضی دیگر از کالاها نیز ناگهان محبوب شده اند.

گروه تحقیقاتی گلیمپس، که درباره فرایندهای دنیای اینترنت تحقیق می نماید، آمارهایی را درباره کالاهای محبوب منتشر نموده که نشان از تغییر دفعتی سبک زندگی دارد.

تحلیل نشانه های رفتاری صدها میلیون کاربر در سراسر وب، نشان می دهد که دمبل ورزشی یکی از کالاهایی است که علاقه به آن به طور ناگهانی افزایش یافته است. در طول ماه گذشته، محبوبیت دمبل ورزشی 725 درصد بیشتر شده است. به این دلیل که عده زیادی حالا در خانه ورزش می نمایند.

از سوی دیگر، با کمبود دستمال توالت، علاقه به شیر آب دستشویی افزایش 379 درصدی داشته است. بسیاری از مردم غربی، به دنبال آن رفته اند که برای سرویس های بهداشتی شان به سبک شرقی ها، شیر و شیلنگ آب تهیه نمایند.

همچنین محبوبیت صفحه نمایش خارجی و موس برای لپ تاپ نیز به ترتیب 160 و 85 درصد افزایش یافته است. این فرایند، حکایت از دورکاری در قرنطینه و احتیاج به ابزاری دارد که کاربری لپ تاپ ها را برای کارهای طولانی مدت ساده کند.

همه چیز در دنیا تغییر نموده و تحلیل فرایندهای اینترنتی در میان کالاها نیز، حکایت از تغییر سبک زندگی دارد.

اینفوگرافیک زیر که از پایگاه داده پردازی استاتیستا به فارسی برگردانده شده، فرایند محبوبیت کالاها را بر اساس پیمایش گلیمپس نشان می دهد:

منبع: جام جم آنلاین

به "بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه داغ شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه داغ شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید