آنالیز شرایط فعلی بازار نفت جهانی، خطرات عرضه نفت ادامه دارد

به گزارش وبلاگ باران علم، خبرنگاران - به علت نگرانی های عرضه، قیمت نفت همچنان در حال افزایش است.

آنالیز شرایط فعلی بازار نفت جهانی، خطرات عرضه نفت ادامه دارد

به گزارش وبلاگ باران علم ، نفت WTI برای اولین بار از اواسط نوامبر برای مدت کوتاهی بالای 80 دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که نفت برنت توانست به بالای 82 دلار در هر بشکه برسد.

در آمریکای شمالی، شرایط سرما شدید جریان نفت خام را مختل نموده است.بر اساس گزارش ها، فراوری نفت در آلبرتای کانادا به علت شرایط بسیار سرد کاهش یافته است.

خط لوله590Mbbls/d کیستون، که نفت خام را از آلبرتا به ایالات متحده حمل می نماید، نیز در اوایل هفته به طور موقت بسته شد، اگرچه از آن موقع عملیات از سر گرفته شده است.

طبق گزارش ها، شرایط یخبندان در ایالات متحده آغاز به تأثیرگذاری بر فراوری نفت در منطقه باکن در داکوتای شمالی نموده است. داکوتای شمالی در 10 ماهه اول سال 2021 کمی کمتر از 1.1 میلیون بشکه در روز فراوری کرد و بنابراین تأثیر هر گونه اختلال باید کمتر از آنچه بازار در فوریه سال گذشته با یخ زدگی بزرگ در تگزاس شاهد بود، باشد. علاوه بر این، می توان انتظار داشت که اپراتورها در داکوتای شمالی در مقایسه با تگزاس برای شرایط سرد آمادگی بهتری داشته باشند.

اعتراضات در قزاقستان نیز برای بازار نفت نگران کننده است. قزاقستان یک فراوری کننده بزرگ نفت است. طبق توافق اوپک پلاس در ماه فوریه، قزاقستان مجاز به فراوری 1.59 میلیون بشکه در روز است.

بزرگترین میدان نفتی کشور، تنگیز، به علت مسائل لجستیکی مجبور به تنظیم سطح فراوری شده است، بدون اینکه بگوید واقعاً چه اندازه فراوری تحت تأثیر قرار گرفته است.

میدان نفتی تنگیز ظرفیت 600Mbbls/d دارد .

خاتمه، آرامکو عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود را برای ماه فوریه بیان کرد. قیمت فروش رسمی برای آسیا 1.10 دلار در هر بشکه کاهش یافت و به 2.20 دلار در هر بشکه بیش از معیار رسید.

کاهش تا حد زیادی انتظار می رفت، به ویژه با افزایش فراوری عربستان سعودی مطابق با توافق اوپک پلاس. آرامکو همچنینقیمت فروش رسمی را برای سایر گریدهای نفت خام به آسیا کاهش داد، در حالی که اروپا نیز شاهد کاهش اندکی بود.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "آنالیز شرایط فعلی بازار نفت جهانی، خطرات عرضه نفت ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط فعلی بازار نفت جهانی، خطرات عرضه نفت ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید