خبرنگاران اشتغالزایی 15 هزار نفری مجتمع کشت و صنعت مکران در کنارک

به گزارش وبلاگ باران علم، چابهار- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مکران گفت: تکمیل و بهره برداری از این مجتمع در منطقه ساحلی گوردیم کنارک اشتغالزایی غیرمستقیم 15 هزار نفر و اشتغال مستقیم چهار هزار نفر را در پی خواهد داشت و نقشی مهم در فراوری و برطرف مسائل بیکاری ایفا می نماید.

خبرنگاران اشتغالزایی 15 هزار نفری مجتمع کشت و صنعت مکران در کنارک

حسین صفایی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ باران علم اظهارداشت: مجتمع کشت و صنعت مکران با کوشش بخش خصوصی در حال اجرا و یکی از بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری در سواحل مکران است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده تا انتها سالجاری فاز نخست مجتمع کشت و صنعت مکران به بهره برداری برسد اضافه نمود: راه اندازی این مجتمع نقش مهمی در توسعه صنایع شیلاتی و کشاورزی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مکران ادامه داد: عملیات ساخت این مجتمع در 6 ماه اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی روبرو شده اما امید است طبق برنامه ریزی های انجام شده کار را به موقع تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی بیان نمود: در این مجتمع اجرای پروژه پرورش میگو حدود 12 کیلومتر مربع اختصاص و تقریبا هفت میلیون متر مربع خاکبرداری و خاکریزی داشته و در برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی تمامی مراحل تکثیر، پرورش، عمل آوری و صادرات میگو دیده شده است.

صفایی توضیح داد: همچنین در بخش پرورش ماهی در قفس(در دریا) تا آخر سالجاری حدود یکهزار تن پرورش ماهی و این ظرفیت با تکمیل پروژه به هفت هزار تن افزایش فراوری ماهی در قفس پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه چابهار و کنارک ظرفیت های خوبی برای طرح های شیلاتی و کشاورزی دارند و می توانند به افزایش فراوری و رونق اشتغال یاری نمایند، اظهار داشت: ساخت باغ های میوه های گرمسیری و گلخانه در گوردیم کنارک و اشتغالزایی هزاران نفر موجب خرسندی و زمینه ساز رونق توسعه و اشتغال است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مکران گفت: چابهار به سبب آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشت های گلخانه ای بسیار مناسب است و می تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اشتغالزایی 15 هزار نفری مجتمع کشت و صنعت مکران در کنارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اشتغالزایی 15 هزار نفری مجتمع کشت و صنعت مکران در کنارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید