خبرنگاران هدف گذاری افزایش 15 درصدی تولیدات کشاورزی در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ باران علم، بیرجند - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با اجرای سیاست های جهش فراوری در امسال، رشد 15 درصدی فراوریات بخش کشاورزی استان نسبت به سال گذشته هدف گذاری شده است.

خبرنگاران هدف گذاری افزایش 15 درصدی تولیدات کشاورزی در خراسان جنوبی

غلامرضا قوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ باران علم اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در قالب جهش فراوری، امسال 132 هزار تن به فراوریات بخش کشاورزی استان اضافه نموده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته متوسط رشد افزایش فراوریات کشاورزی استان معادل 2.5 درصد بوده است گفت: متوسط قیمت هر کیلوگرم محصول کشاورزی در امسال 135 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با افزایش فراوری 132 هزار تن فراوری در سال جهش فراوری، ارزش فراوریات این بخش نیز به 17 هزار و 820 میلیارد ریال نسبت به درآمد حاصله سال قبل اضافه نموده می گردد.

وی با اشاره به هدف گذاری افزایش کمی و کیفی محصولات بخش کشاورزی در امسال توضیح داد: میزان فراوری محصولات باغی استان پارسال 114 هزار تن بود که بر اساس برنامه ششم توسعه به 139 هزار تن و برنامه جهش فراوری تا 160 هزار تن افزایش خواهد یافت.

قوسی ادامه داد: همچنین محصولات زراعی استان از 540 هزار تن در سال قبل در قالب هدف گذاری جهش فراوری به 580 هزار تن خواهد رسید.

وی مطرح نمود: افزایش محصولات فراوریی حوزه دام و طیور از 211 هزار به 235 هزار تن، فراوریات گلخانه ای از 13 هزار به 35 هزار تن نیز در سال جهش فراوری پیش بینی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در مجموع فراوریات بخش کشاورزی استان از 879 هزار تن در سال قبل به 886 هزار تن در برنامه ششم توسعه و یک میلیون و 11 هزار تن در سال جهش فراوری پیش بینی شده است.

وی گفت: برش شهرستانی برنامه ارائه شده بر مبنای شاخص های بخش کشاورزی تنظیم و در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

سطح زیرکشت محصولات زراعی استان خراسان جنوبی 86 هزار و 131 هکتار و محصولات باغی 74 هزار و 388 هکتار است.

بیش از 40 درصد جمعیت این استان مرزی به کشاورزی اشتغال دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هدف گذاری افزایش 15 درصدی تولیدات کشاورزی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هدف گذاری افزایش 15 درصدی تولیدات کشاورزی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید