ورود 2 سرمایه گذار تازه به صنعت خودروی ایران

به گزارش وبلاگ باران علم، از روزی که رزم حسینی وزیر صمت شد، در تمام مصاحبه هایش بر یک جمله تأکید دارد و آن این است که انحصار صنعت خودرو باید شکسته گردد. صنعت خودرو انحصاری است و ممنوعیت واردات بر این انحصار افزوده است. اگر این صنعت انحصاری نبود، قطعاً شورای رقابت در قیمت گذاری آن ورود نمی کرد؛ چراکه قیمت ها در بازار به صورت رقابتی اداره می شد.

ورود 2 سرمایه گذار تازه به صنعت خودروی ایران

وزیر صمت با تأکید بر اینکه واردات خودرو باید آزاد گردد گفت: به زودی شاهد فعالیت 2 مجموعه سرمایه گذار بزرگ از بخش خصوصی در حوزه خودرو خواهیم بود. وی ادامه داد: از روز نخست مخالف انحصار در صنعت خودرو بودم و مردم باید خودروی باکیفیت سوار شوند و نباید فضای رقابتی در بازار ایران از دست برود.

علیرضا رزم حسینی اضافه نمود: در حال انعقاد قرارداد با 2 شرکت بزرگ هستیم که علاقه مندند در ایران کار نمایند تا رقیب ایران خودرو و سایپا شوند. وی اضافه نمود: البته در 2 ـ 3 سال گذشته کیفیت محصولات ایران خودرو و سایپا بهتر شده است و تعطیلی خط فراوری پراید در این زمینه کار بزرگی بود.

وزیر صمت اضافه نمود: شورای رقابت مدعی است که باید خودروها را قیمت گذاری کند. البته اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما دست ما بسته است و همه اختیارات دست وزارت صمت نیست. امیدوارم دولت آینده در این حوزه تحول ایجاد کند.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ باران علم مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "ورود 2 سرمایه گذار تازه به صنعت خودروی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 2 سرمایه گذار تازه به صنعت خودروی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید