خشم شهروندان استرالیا از قرارداد تسلیحاتی با آمریکا و انگلیس

به گزارش وبلاگ باران علم، منابع خبری اعلام کردند که توافق تسلیحاتی اخیر با آمریکا و انگلیس، باعث خشم شهروندان استرالیا هم شده است.

خشم شهروندان استرالیا از قرارداد تسلیحاتی با آمریکا و انگلیس

به گزارش، خبرگزاری سی ان ان در گزارشی خاطرنشان کرد پس از خشمگین شدن دولت فرانسه از قرارداد تسلیحاتی اخیر میان آمریکا، انگلیس با استرالیا، اکنون شهروندان استرالیا هم عصبانیت خود را از این قرارداد ابراز نموده اند.

این خبرگزاری در ابتدای گزارش نوشت: آمریکا و انگلیس قراردادی تسلیحاتی برای تامین احتیاج استرالیا در زمینه زیردریایی هسته ای امضا کردند که خشم فرانسه را برانگیخت. اما این عصبانیت تنها به فرانسه محدود نشد و گروهی ضدِ برنامه هسته ای و بعلاوه شهروندان استرالیا از این قرارداد ابراز خشم کردند و آن را به منزله هدفی برای دشمن برای رسیدن به مقاصد خود دانستند.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند، در مکالمه ای با اسکات موریسون همتای استرالیایی خود خاطرنشان کرد که چنین تجهیزاتی در نیوزیلند با استقبال روبرو نخواهد شد و این کشور از سال 1984 (1363) منطقه ای غیرهسته ای است.

در حال حاضر 6 کشور انگلیس، آمریکا، چین، روسیه، هند و فرانسه به تجهیزات هسته ای مجهز هستند، آمریکا و انگلیس از نوع ترکیبی انرژی هسته ای استفاده می نمایند و فرانسه هم 70 درصد برق خود را از انرژی هسته ای می گیرد.

روز چهارشنبه استرالیا خاطرنشان کرد قرارداد 40 میلیارد دلاری با گروه نیروی دریایی فرانسه که طبق آن قرار بود با همکاری فرانسه، ناوگانی از زیردریایی ها را بسازد، فسخ می نماید و به جای آن، هشت زیردریایی هسته ای با فناوری آمریکا و انگلیس خواهد ساخت.

درواکنش به این اقدام، ژانو ایو لودریان وزیرخارجه فرانسه، به کنارگذاشته شدن فرانسه در یکی از پردآمدترین قرارداد های دفاعی دنیا با استرالیا واکنش نشان داد و دولت تازه آمریکا را هم مانند دولت پیشین این کشور دورو و ریاکار دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خشم شهروندان استرالیا از قرارداد تسلیحاتی با آمریکا و انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم شهروندان استرالیا از قرارداد تسلیحاتی با آمریکا و انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید