رایزنی الکاظمی با کمیسیون اقتصاد مجلس عراق

به گزارش وبلاگ باران علم، نخست وزیر عراق نشستی با کمیسیون اقتصاد مجلس برگزار و بر آماده سازی گزارش هایی برای اصلاحات اقتصادی، اقتصادی و اداری در این کشور تأکید کرد.

رایزنی الکاظمی با کمیسیون اقتصاد مجلس عراق

به گزارش وبلاگ باران علم، به نقل از میدل ایست نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نشستی با کمیسیون اقتصاد مجلس برگزار و بر آماده سازی مقاله سفید برای اصلاحات اقتصادی، اقتصادی و اداری تأکید کرد.

مقاله سفید (White Paper) یک گزارش معتبر است که در آن مشکل و مسئله ای مطرح می گردد، سپس راه حلی منطقی برای آن ارائه شده و در آخر راهکاری در راستای بهبود شرایط یا برطرف یک مشکل اتخاذ می گردد.

در بیانیه دفتر رسانه ای نخست وزیری عراق آمده است، در ملاقات الکاظمی با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری مجلس در خصوص مقاله سفیدی که هیات دولت آماده نموده است، رایزنی شد. این مقاله سفید دربردارنده اصلاحات اقتصادی، اقتصادی، اداری، طرح ها و راهبردها برای مقابله با چالش های فراروی عراق است.

نخست وزیر عراق در این ملاقات به پیشنهادها و نظرات اعضای کمیسیون اقتصاد مجلس درباره راهکارهای مطرح شده و موانع پیشاروی فرایند ارتقای اقتصاد عراق و فعال سازی بخش های مختلف گوش داد.

الکاظمی در ادامه بر اهمیت این موضوع تاکید نمود که مرحله آینده باید در راستای خدمات رسانی به شهفرایندان و تحقق منافع عمومی کشور و نیز پشت سر گذاشتن چالش ها شاهد همکاری بیشتر دو قوه مقننه و مجریه باشد.

وی با ابراز تمایل خود برای برگزاری ملاقاتهای مستمر با کمیسیون های مجلس و نمایندگان و بازتاب مثبت آن بر فرایند اوضاع در کشور، تاکید نمود: دولت مقاله سفیدی برای اصلاحات آینده تدوین نموده و پیش از اجرا، مذاکرات و رایزنی هایی بر سر آن انجام می دهد. ارتباط دولت و مجلس در این باره برای حمایت از اصلاحات لازم است.

الکاظمی در خاتمه گفت: سوء مدیریت و وابستگی کامل به درآمدهای نفتی موجب بروز شرایط کنونی کشور شده است. ما برای برطرف این مشکل از رهگذر فعال سازی بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و سرمایه گذاری و دیگر موارد جهت افزایش درآمدهای کشور کوشش می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رایزنی الکاظمی با کمیسیون اقتصاد مجلس عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی الکاظمی با کمیسیون اقتصاد مجلس عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید