موزه بریتانیا نزدیک به دو میلیون عکس نایاب و تاریخی را آنلاین در دسترس عموم قرار داد

به گزارش وبلاگ باران علم، در اوایل هفته جاری موزه بریتانیا نزدیک به 2 میلیون عکس با وضوح بالا و قدیمی را برای استفاده عمومی منتشر کرد. کاربران اینترنتی تحت مجوز Creative Commons BY-NC-SA 4.0 می توانند این تصاویر با ارزش و نایاب را دانلود نمایند.

موزه بریتانیا نزدیک به دو میلیون عکس نایاب و تاریخی را آنلاین در دسترس عموم قرار داد

موزه British Museum طی اطلاعیه ای خاطرنشان کرد به سختی کار کردند تا این به روزرسانی در دسترس همه مردم قرار بگیرد. این حرکت بخشی از یک جنبش گسترده تر برای دستیابی به مجموعه های آنلاین است.

این مجموعه شامل عکس های بازسازی شده ای در همه حوزه ها است. از تصاویر آثار باستانی نمادین مانند سنگ های چند هزار ساله تا نقاشی های عظیم ترین هنرمندان تاریخ، ده ها هزار عکس اولیه، آلبومی و چاپ شده در میان 2 میلیون عکس آنلاین موزه بریتانیا یافت می گردد.

این مجموعه گران قیمت، طی سال های طولانی توسط موزه بریتانیا جمع آوری و بعد به نسخه های دیجیتالی تبدیل شدند تا به جای بازدید توسط افراد خاصی، میلیون ها نفر کاربر اینترنتی به صورت ساده تری به آن ها دسترسی داشته باشند.

اگر دنبال یک عکس یا موضوع خاصی هستید؛ خوش بختانه ابزار جست وجوی سایت موزه بسیار قوی است و به شما امکان می دهد براساس اشخاص یا سازمان ها، اشیاء، مکان ها یا موزه ها اقدام به فیلترسازی نتایج کنید.

وقتی یک تصویر را پیدا کردید؛ برای مصارف غیر تجاری باید روی کلید Use This Image در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید تا عکس روی سیستم شما دانلود گردد. برای دسترسی به این مجموعه و جست وجو در میان عکس ها باید وارد این صفحه موزه شوید.

اگر تمایل دارید عکس های نایاب بیشتری را جست وجو کنید یا دنبال عکسی هستید که در موزه بریتانیا یافت نشد؛ می توانید وارد سایت موسسه smithsonian شوید که در فوریه سال جاری بیش از 2.8 میلیون عکس را آزاد کرد.

موزه پاریس هم در اقدامی مشابه اقدام به انتشار مجموعه هایی از تصاویر قدیمی جمع آوری شده به صورت آنلاین کرد. چندین موزه دیگر هم اقدام های مشابهی انجام دادند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "موزه بریتانیا نزدیک به دو میلیون عکس نایاب و تاریخی را آنلاین در دسترس عموم قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه بریتانیا نزدیک به دو میلیون عکس نایاب و تاریخی را آنلاین در دسترس عموم قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید