نرخ 105 هزارتومانی هر شانه تخم مرغ منطقی است

به گزارش وبلاگ باران علم، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: با توجه به افزایش قیمت حمل و دیگر هزینه ها همانند شکست محصول، نرخ هر شانه تخم مرغ 105 هزارتومان برای مصرف کننده منطقی است.

نرخ 105 هزارتومانی هر شانه تخم مرغ منطقی است

آقای ناصر نبی پور گفت:هم اکنون میانه قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 38 هزارتومان معادل هر شانه 76 تا 77 هزارتومان است.

به گفته او، علی رغم مازاد فراوری روی دست فراوریکنندگان، وزارت جهاد مجوز واردات 5 هزارتن تخم مرغ صادر کرد. این در حالی است که قیمت هر کیلو تخم مرغ وارداتی 1.4 دلار است که با احتساب هزینه حمل 47 تا 48 هزارتومان تمام می گردد.

نبی پور می گوید: با توجه به افزایش هزینه های فراوری، تشکل ها نرخ 48 تا 50 هزار تومانی را به ازای هر کیلو تخم مرغ به وزارت جهاد پیشنهاد دادند. هر چند قرار بود تا خاتمه شهریور نرخ اصلاح گردد، اما هنوز خبری نیست.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: روزانه 3 هزار و 200 تا 3 هزار و 300 تن تخم مرغ در کشور فراوری می گردد که بنابر جوجه ریزی های انجام شده در 6 ماهه دوم سال، فراوری به بالای 100 هزار تن می رسد.

به گفته او، با توجه به افزایش سرسام آور نرخ کرایه های حمل، خرید هر شانه تخم مرغ با نرخ 78 تا 80 هزار تومان درب مرغداری و احتساب دیگر هزینه ها همانند شکست محصول، نرخ هر شانه 105 هزار تومان در خرده فروشی ها منطقی است.

بنابر آمار از ابتدای سال تا به امروز 3 هزار و 200 تا 3 هزار و 300 تن تخم مرغ صادر شده است، در شرایط فعلی روزانه 20 تا 30 تن تخم مرغ صادر می گردد که در برابر مازاد رقمی نیست.

طبق آمار اعلامی اتحادیه مرغ تخم گذار، بعد از اصلاح نظام یارانه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس مصرفی خانوار است، لذا برآورد می گردد که سرانه مصرف از 11 به 13 کیلو رسیده است.

وبلاگ باران علم مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نرخ 105 هزارتومانی هر شانه تخم مرغ منطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ 105 هزارتومانی هر شانه تخم مرغ منطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید