وقوع طوفان 94 کیلومتری در مازندران

به گزارش وبلاگ باران علم، خبرنگاران/مازندران مدیرکل مدیریت بحران مازندران از وقوع طوفان 94 کیلومتری در این استان اطلاع داد.

وقوع طوفان 94 کیلومتری در مازندران

علی اصغر احمدی در گفت وگو با وبلاگ باران علم با اشاره به طوفان شب گذشته، اظهار کرد: شدت این طوفان بین 40 تا 94 کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی گفت: دشت ناز با 94 کیلومتر بر ساعت بیشترین شدت طوفان و لاریجان آمل با 40 کیلومتر بر ساعت کمترین شدت طوفان را داشته است، ساری طوفانی با شدت 61 کیلومتر بر ساعت و قائمشهر نیز طوفان 58 کیلومتر بر ساعتی را به خود دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران توضیح داد: در بهنمیر سربندی شیروانی ها دچار آسیب شد که مجموعا 8 واحد سربندی ساختمان آسیب دید که با یاری هلال احمر اقدامات لازم انجام شد و صبح پنجشنبه در فرح آباد نیز بر اثر شدت باد شکستگی درخت رخ داد.

احمدی با اشاره به اینکه عوامل راهداری و امدادی در جهت ها مستقر هستند، اعلام کرد: ورودی های به مناطق کوهستانی را بستیم و از ورود گردشگران، طبیعت گران و مردم به مناطق کوهستانی به دلیل مسائل احتمالی در تردد و ماندن در راه ها به دلیل بارش برف ممانعت به عمل می آید.

وی در توصیه به مردم گفت: در مصرف بهینه سوخت مدیریت نمایند و همچنین به دهیاری ها شهرداری ها نیز دستور آماده باش صادر شده و به کشاورزان نیز توصیه شد تا به جامانده مرکبات را از درخت ها برداشت نمایند و نهال های کوچک را نیز مورد حفاظت قرار دهند، همچنین پرورش دهندگان ماهی نیز به دلیل گل الود شدن آب رودخانه ها نیز دقت نموده و مرغداری ها نیز به دلیل قطعی برق نیز اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به کاهش 15 درجه ای دما، اضافه نمود: در مناطق کوهستانی ازجمله در ارتفاعات رامسر بارش برف را شاهد هستیم و در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز دیده می گردد، با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران در ارتفاع 100 متری نیز بارش برف داریم که در این راستا مناطق ساحلی و جلگه ای و شهرها نیز برف را رویت خواهد نمود اما ممکن است بر زمین ننشیند و این شرایط تا فردا بعد از ظهر آدینه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وقوع طوفان 94 کیلومتری در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع طوفان 94 کیلومتری در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید