اهمیت افزایش فعالیت بازارچه های مرزی برای مرزنشینان

به گزارش وبلاگ باران علم، وزیر کشور گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی، اقدام خوبی است که در این چند ماهه اخیر رخ داده و برای معیشت مرزنشینان بسیار ارزش دارد.

اهمیت افزایش فعالیت بازارچه های مرزی برای مرزنشینان

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ باران علم، احمد وحیدی وزیر کشور، در حاشیه بازدید از پایانه و بازارچه مرزی کوهک در جمع وبلاگ باران علم گفت: پایانه مرزی کوهک سراوان ظرفیت مناسبی برای برای تجارت با کشور پاکستان دارد و در این راستا در ماه های اخیر کوشش خوبی برای توسعه این بازارچه اجرا شده است.

وزیر کشور اضافه کرد: زمینه صادرات به وسیله پایانه مرزی کوهک باید فراهم گردد و در این راستا در ماه های اخیر عملیات ساخت محوطه این بازارچه و پایانه اجرا شده است.

وی بیان نمود: پاکستان به عنوان کشور دوست و همسایه ما فرصت مناسبی برای رونق تجارت در منطقه است و در این راستا مسئولان سیستان و بلوچستان کوشش خواهند کرد با فراهم ساختن زیرساخت های لازم در پایانه ها و بازارچه های مرزی زمینه رونق تجارت در منطقه را رقم بزنند و امیدواریم زمینه های توسعه هرچه بیشتر تجارت با کوششی که طرف پاکستانی انجام خواهد داد، فراهم گردد.

وحیدی اضافه کرد: فعال شدن بازارچه های مرزی، اقدام خوبی است که در این چند ماهه اخیر رخ داده و برای معیشت مرزنشینان بسیار ارزش دارد. روان سازی و بهبود شرایط این بازارچه ها در دستور کار مقامات استانی است که ان شاء الله شرایط آن بهتر هم خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به بازدید از پایانه مرزی میرجاوه اظهار کرد: بر اساس گزارش هایی که ارائه شد، مسئله ای در تردد ها نیست و امیدواریم که مرزنشینان ما که از بازارچه ها استفاده می نمایند بتوانند نسبت به تقویت معیشت خود اقدام نمایند.

وحیدی یادآور شد: ایجاد و راه اندازی بازارچه ها منوط به آمادگی طرف خارجی است، ایران این آمادگی را دارد و تفاهمنامه ایجاد 6 بازارچه هم موجود است که سه بازارچه در حال حاضر فعالیت دارند.

وی اعلام نمود: پس از رسیدن این بازارچه ها به شرایط مناسب، سه بازارچه دیگری که با پاکستان تفاهم شده است نیز دایر خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اهمیت افزایش فعالیت بازارچه های مرزی برای مرزنشینان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت افزایش فعالیت بازارچه های مرزی برای مرزنشینان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید