توقف فراوری بعضی کارخانه ها در ترکیه با ادعای قطع انتقال گاز ایران

به گزارش وبلاگ باران علم، درحالی که ایران می گوید صادرات گاز به ترکیه را از آدینه ازسرگرفته است، اما کارخانه های صنعتی ترکیه با قطعی برق و توقف فراوری روبرو شده اند که مقامات ترکیه مدعی هستند، این توقف، ناشی از توقف صادرات گاز ایران است.

توقف فراوری بعضی کارخانه ها در ترکیه با ادعای قطع انتقال گاز ایران

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، بعضی از شرکت های فراوریی ترکیه پس از اینکه ایران به دلیل مسائل فنی به مدت 10 روز، جریان گاز به این کشور را قطع کرد، فراوریشان را به طور موقت متوقف کردند.

به نوشته این گزارش، شرکت هایی که گفته می گردد فراوری خود را متوقف نموده اند، شامل شرکت های قطعه سازی، فراوری خودرو و شرکت های ساخت قطعات دفاعی هستند.

ترکیه تقریبا به طور کامل به واردات گاز از ایران، روسیه و آذربایجان وابسته است و ارسال گاز به این کشور در پنج شنبه گذشته متوقف شد و گفته می گردد این توقف به دلیل مشکل فنی در یک ایستگاه افزایش فشار در ترکیه است.

ایران اعلام نموده است صادرات گازش به ترکیه را در روز آدینه ازسرگرفته گرفته است اما مقامات ترکیه ای می گویند عرضه گاز از سوی ایران بسیار کم و با فشار پائین است.

ترکیه، مشکل ناشی از نقص فنی در یک ایستگاه افزایش فشار در کشور خود را تکذیب نموده است.

مقامات ترکیه کاهش برنامه ریزی شده برق و گاز طبیعی به تعداد زیادی از مشتریان در منطقه ها صنعتی و تاسیسات فراوری برق به دلیل عرضه محدود گاز از ایران را اعلام نموده بودند.

مصطفی وارانک، وزیر صنعت ترکیه گفت بخش فراوری باید بتواند افت فراوری به دلیل قطع برق را تحمل کند.

بر اساس آخرین آمار، ایران 16 درصد نیازهای گاز طبیعی ترکیه را در 10 ماه نخست سال 2021 تامین نموده است.

قیمت انرژی در ترکیه به دلیل افزایش قیمت انرژی در دنیا و کاهش 44 درصدی ارزش لیر در برابر دلار در سال گذشته، به شدت افزایش یافته است.

قیمت برق در این ماه برای کاربران پرمصرف 125 درصد و برای خانوارهایی با تقاضای کمتر، حدود 50 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "توقف فراوری بعضی کارخانه ها در ترکیه با ادعای قطع انتقال گاز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فراوری بعضی کارخانه ها در ترکیه با ادعای قطع انتقال گاز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید